Moet ik de uren dat ik te laat op het werk was altijd inhalen?
Door een probleem bij de spoorwegen was ik drie uur te laat op mijn werk. Moet ik die uren inhalen?
Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek van CareerBuilder onder 2482 werkgevers en 3910 werknemers. Van de werkgevers zegt ongeveer een derde (32 procent) ooit al eens een werknemer te hebben ontslagen omdat die (vaak) te laat op kantoor aankwam.
Gevraagd naar de reden van hun laattijdigheid, wijzen de meeste werknemers (30 procent) het verkeer met de vinger. Andere veelgenoemde oorzaken zijn een gebrek aan slaap (19 procent), slecht weer (9 procent) en vertraging door de kinderen (8 procent).
Ook vertragingen bij het openbaar vervoer en problemen met kleding of huisdieren worden wel eens als excuus vermeld.
Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat werknemers er vandaag beter in slagen om op tijd op het werk te verschijnen dan enkele jaren geleden. Of dat nu een specifiek gevolg is van de crisis of eerder op een mentaliteitsverandering duidt, weten ze bij CareerBuilder niet te zeggen.
(mo)
4 maart 2011Door een probleem bij de spoorwegen was ik drie uur te laat op mijn werk. Moet ik die uren inhalen?
Zeven op tien gezinnen verkeert ’s ochtends in tijdnood. Bij gezinnen met jonge kinderen geldt dat zelfs in driekwart van de gevallen.
Werkgevers denken bij stiptheid vooral aan oudere werknemers. Waarom? Jobat vroeg het ze in zijn jongerenenquête.
Voor ze bij Pfizer begon, startte Shana een opleiding verpleegkunde en was ze kinderverzorgster op zelfstandige basis
Wie meer tijd op kantoor besteedt, wordt sneller bij zaken betrokken. Dat schept meer kansen om te stijgen op de carrièreladder...
3.841 euro bruto. Dat is het gemiddelde maandloon van een verkoper in ons land. Al zijn er in de verkoop grote verschillen.
We vroegen aan een Vlaamse Vice President PMO (project management office) in Thailand hoeveel hij verdient en wat zijn job precies inhoudt...
Heb jij ook zo'n collega die áltijd positief is? Het kan een teken zijn van giftige positiviteit. We maken je wegwijs in de symptomen en mogelijke oplossingen.