Werknemers klagen gebrek aan begeleiding aan

Bijna 90 procent van de Britse werknemers vindt dat hun management onvoldoende training en begeleiding geeft om de eigen functie optimaal te kunnen uitoefenen. Dat blijkt uit onderzoek van consulent Lane4 en onderzoeksbureau OnePoll.

29 november 2012

Delen

ontevreden werknemer

De studie, die werd uitgevoerd bij 1.500 Britse werknemers, toont aan dat een gebrek aan training en opleidingsmogelijkheden tot ontevreden werknemers leidt. 86 procent van de ondervraagden kaart het probleem van een gebrekkige begeleiding aan. Volgens de studie heeft onvoldoende training en begeleiding een negatieve invloed op de tevredenheid van werknemers.

Gebrek aan informatie

Daarnaast wijst de studie uit dat 78 procent vindt dat het management onvoldoende informatie geeft over het bedrijf. Aaneensluitend is 57 procent van de respondenten van mening dat men te weinig inlichtingen krijgt over de verschillende carrièremogelijkheden binnen het bedrijf.

"Ineffectieve communicatie tussen werknemers en het management heeft ernstige gevolgen voor de moraal en de prestaties van medewerkers", verklaart Adrian Moorhouse, managing director bij Lane4. "Managers moeten de kans grijpen om duidelijkheid te brengen over de visies en strategieën die op hoger niveau worden bepaald. Dit zal uiteindelijk helpen om de betrokkenheid van de werknemer te doen stijgen, en dat heeft uiteraard een directe impact op de bedrijfsresultaten."

(nm) – Bron: Express.be 

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Aanbevolen jobs

Wij jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden onderaan deze pagina, maar ook op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.