Wat eet of drink je best voor een sollicitatie?

Salade Niçoise

Je goed voorbereiden op het sollicitatiegesprek is nog het best, maar ook wat je eet of drinkt, heeft wel degelijk invloed op je sollicitatieprestaties.

Salade (of slasoep)

De avond voor je sollicitatie eet je best sla. Met alleen een krop sla achter de kiezen, heb je natuurlijk niet genoeg, dus je voorziet best nog wat extra groenten of vis. Een lekkere salade niçoise bijvoorbeeld. Sla heeft een zwak pijnstillende, kalmerende en enigszins slaapverwekkende werking. Plantkundigen menen dat nerveuze mensen en moeilijke slapers baat kunnen hebben bij het eten van sla of het drinken van wat slasoep bij het avondeten.

Rode paprika’s en groentenratatouille

Zij bevatten heel veel vitamine C. Een redelijke portie rode paprika’s of groentenratatouille bevat al meer dan 150 % van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid vitamine C. Ze zijn ook rijk aan vitamine A, wat helpt bij het herstellen van een wond en last but not least het hele systeem een oppepper geeft.

Linzen

Linzen bevatten belangrijke mineralen die helpen tegen vermoeidheid en hoge bloeddruk. Aangevuld met enkele dagen op tijd te gaan slapen of een paar keer per week te gaan sporten, zal je fris aan je sollicitatie kunnen beginnen.

Volkorenbrood

’s Morgens een paar stevige boterhammen volkorenbrood geeft je een fikse oppepper. Het is een goede bron van ijzer en van vitamine B, en die worden omgezet in energie.

Thee

Om alert je sollicitatiegesprek af te werken, drink je best een uurtje ervoor een tas thee. Snel snel een kop koffie of een blikje cola of Red Bull binnenslagen, zorgt wel voor een cafeïne- en energieopstoot, maar in het midden van je sollicitatie krijg je misschien al een dip. Thee bevat ook cafeïne, maar wel ongeveer 2 tot 2,5 keer minder dan koffie.

(mr) 

Meer info over Sollicitatietips , Gezondheid

09/02/2011