Wat wordt er begrepen onder ongewenst gedrag?
Specifieke regels over ongewenst gedrag, vind je terug in een wet van 11 juni 2002. Wij geven je de essentiële informatie.
Collega's 's ochtends niet groeten, te hard praten, gasten niets te drinken aanbieden en de telefoon op de speakerstand zetten, maken de top 5 van ergerniswekkend werkgedrag volledig.
Uit het onderzoek blijkt ook dat er grote internationale verschillen zijn. Zo noemt maar 2,8 procent van de Australiërs het aanspreken van de baas met zijn voornaam als kantoorirritatie, terwijl 18,2 procent van de Chinezen vindt dat dit niet door de beugel kan. Verder hebben Japanners een veel grotere hekel aan het gebruik van emoticons zoals smileys in e-mails dan andere nationaliteiten.
Het ongevraagd lenen van kantoorartikelen leidt alom tot verontwaardiging, terwijl de meeste mensen het uitnodigen van vrienden op kantoor en het informeren naar elkaars persoonlijke leven wel acceptabel vinden.
Over het algemeen komen de Australiërs als het meest ontspannen en tolerante volkje uit de bus. Amerikanen en Britten zijn een stuk sneller op de kast te krijgen. Japan wordt door 62% van de respondenten beschouwd als het land met de meest strikte bedrijfsetiquette.
(ks)
9 augustus 2019Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Specifieke regels over ongewenst gedrag, vind je terug in een wet van 11 juni 2002. Wij geven je de essentiële informatie.
Geert en Jochen vertellen over hun ervaringen bij ABB. Over Spoedinterventies, onderhoud, herstellingen en langetermijncontracten...
We vroegen aan een administratief bediende bij een keuringsstation hoeveel zij verdient en wat haar job precies inhoudt...
We zochten uit hoe jij je gelukkiger voelt in het leven én in je carrière. Als je deze vier stappen volgt, staat jouw geluk voortaan centraal...
Op 2 maart 2023 organiseert Jobat in de Kortrijkse Xpo een jobbeurs. Jobat contacteerde enkele standhouders en vroeg waarom zo’n deelname belangrijk is.
Eerst interesse tonen en daarna niks meer van zich laten horen: wie solliciteert kan ermee te maken krijgen… Hoe pak je ghosting aan?
Je analytisch denkvermogen speelt een essentiële rol bij het ontrafelen van complexe informatie en het maken van weloverwogen beslissingen. Maar hoe scherp je het aan?
Goed nieuws voor de twijfelaars onder ons die moeilijk een beslissing kunnen of durven nemen: besluiteloosheid heeft voordelen en het kan je slimmer maken!
Een goede sollicitatiebrief schrijven is soms al een job op zich, zeker voor een starter!