VIDEO: Hoe stop je met (teveel) koffie drinken?

Teveel koffie drinken is ongezond, maar het is niet altijd gemakkelijk om te stoppen. Voel je toch dat je koffieverslaving uit de hand loopt en wil je afbouwen of zelfs volledig stoppen, dan kan je dat met deze simpele stappen.

Wat heb je nodig om te slagen?

  • Vastberadenheid
  • Beweging
  • Groene thee
  • Zwarte chocolade
  • Water
  • Sportdrankjes
  • Optioneel: cafeïnevrije thee

Stappenplan

Haal je doorzettingsvermogen al maar boven en zoek naar alternatieven om je hunkeringen naar koffie te sussen. Met dit stappenplan ben je al een stuk dichter bij je doel.

Stap 1: Probeer je koffieconsumptie traag en geleidelijk af te bouwen in plaats van gewoon te stoppen. Probeer in de plaats cafeïnevrije thee te drinken.

Stap 2: Sport regelmatig om zo adrenaline aan te maken. Dat zorgt ervoor dat je minder verlangt naar cafeïne. Ga je voor een gespecialiseerd plan? Raadpleeg dan eerst een dokter of kinesist om te controleren of het plan wel geschikt is voor jou.

Stap 3: Vervang je koffie door andere dranken of voedsel rijk aan antioxidanten. Kies bijvoorbeeld voor groene thee of zwarte chocolade.

Stap 4: Voeg dranken zonder cafeïne toe aan je dieet, zoals water, sapjes of sportdranken.

Bouw je je cafeïneverbruik af dan is het goed mogelijk dat je last krijgt van hoofdpijn en dat je je moe en futloos voelt. Hou hier rekening mee. Krijg je last van de symptomen? Dan wil het gewoon zeggen dat je dichter bij je doel komt!

(sjv) – Bron: Howcast 

Meer info over Gezondheid

09/09/2016