Marc Reynebeau neemt altijd het openbaar vervoer
Marc: “Nooit heb ik een rijbewijs gehad, zodat ik me altijd met het openbaar vervoer verplaats. Dat heeft zijn beperkingen, maar ook tal van voordelen."
Of je nu al om zeven uur ’s morgens naar je werk vertrekt, of pas om tien uur, aan de files is tegenwoordig geen ontkomen aan. Maar vandaag de dag kun je ook perfect de files vermijden dankzij handige apps zoals Waze en Google Maps.
Je bespaart je misschien wel tijd, maar voortaan kan het je een bom geld kosten. Want wie de autostrade omruilt voor sluipwegen, riskeert een GAS-boete van 55 euro.
Voor de autobestuurder is het natuurlijk een stuk aangenamer om niet urenlang in de file te moeten staan. Maar voor de bewoners in dorpjes en steden – die de drukte in het verkeer elke dag zien toenemen – is het minder fijn.
Kortenberg, tussen Leuven en Brussel, is daar het perfecte voorbeeld van. Zij beboeten inmiddels al chauffeurs die de autostrade via de gemeente proberen te ontwijken. Via ANPR-camera’s, die op de drukste assen binnen de gemeente staan, worden nummerplaten ingelezen. Chauffeurs die zelf niet in Kortenberg wonen maar wel regelmatig geregistreerd worden, kunnen zich aan een boete van 55 euro verwachten.
Volgens de burgemeester van Kortenberg, Chris Taes, doen de camera’s hun werk en is het sluipverkeer al met de helft gedaald. En sinds de camera’s in de straten hangen, werden al honderden boetes uitgeschreven.
Kortenberg zal zeker niet de enige gemeente blijven die filevermijders beboet. Ook in Steenokkerzeel zullen eind dit jaar, vlakbij de E40, verschillende camera’s hangen die chauffeurs nauwlettend in de gaten houden.
(dt/em) - Bron: Express
4 oktober 2018Marc: “Nooit heb ik een rijbewijs gehad, zodat ik me altijd met het openbaar vervoer verplaats. Dat heeft zijn beperkingen, maar ook tal van voordelen."
Elke pendelminuut voelt aan als verloren tijd, en dat levert flink wat stress op. Tijd om daar iets aan te doen.
Wat doet duurzaamheid met de job bij de bank? “Onze rol wordt veel rijker.”
Wie zich thuis eenzaam voelt, kan z'n laptop meenemen naar een coworking space. Maar waarom nodig je niet wat vrienden uit om samen thuis te werken?
Veel bedienden mogen een of twee dagen thuis werken, maar niet iedereen maakt daar gebruik van. Er zijn immers voordelen én nadelen aan hybride werken.
Jobstudenten verdienen meer in de bouw. Maar er is een keerzijde, want het verhoogde uurloon schiet zijn doel volledig voorbij
In heel wat gevallen betaalt je werkgever jou een vergoeding voor je woon-werkverkeer. Maar wat als je (vooral) van thuis uit werkt?
Wie 4 weken betaald verlof wil, moet het jaar voordien minstens 12 maanden gewerkt hebben. Maar wat als je 50+ bent, en wegens ziekte of ontslag thuis zat?
Net gestart in je nieuwe job en toch al een beetje spijt? Dan ben je niet de enige. Bijna de helft twijfelt in de eerste werkweek over zijn keuze.