Hoe je ideale job of een promotie scoren dankzij personal branding?
Iedereen heeft (onbewust) een imago. Laat het dus niet aan anderen over om jouw imago te bepalen. Neem het heft in eigen handen!
Als je mentale gezondheid je lief is, kan je een promotie zelfs beter weigeren. Onderzoek wijst immers uit dat die er tien procent op achteruit gaat door in een hogere functie aan de slag te gaan.
Extra verantwoordelijkheid brengt dan ook meer stress en depressie met zich mee. Bovendien hebben werknemers na een promotie minder de tijd om naar de huisarts te gaan. Gemiddeld gaan ze een vijfde minder vaak op controle.
“Promotie krijgen op je werk is niet altijd zo fantastisch als mensen denken”, waarschuwt Chris Boyce van Warwick University. “De mentale gezondheid van managers neemt na een promotie duidelijk af, en niet enkel op korte termijn.”
9 augustus 2019Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Iedereen heeft (onbewust) een imago. Laat het dus niet aan anderen over om jouw imago te bepalen. Neem het heft in eigen handen!
De ene job gaat al met meer stress gepaard dan de andere. Maar welke behoren tot de absolute top?
Lijd jij onder stress door lange werkdagen? Volgens Japanners is het dan de moeite om te leren bloemschikken.
Bedrijven doen er goed aan om te investeren in talentmanagement. Veel bedrijven hebben het moeilijk om de juiste persoon op de juiste plaats te krijgen.
Mensen doen meer en meer overuren en brengen zo hun werk-privéleven uit balans. Maar waarom doen we nu eigenlijk overuren?
Spring jij bij het krieken van de dag vlotjes uit bed? Dan heb je meer energie dan je collega’s die langer onder de wol blijven liggen.
Vrouwen denken meer na over de mogelijke nadelen van een promotie dan mannen, ze zijn minder belust op macht en hogerop klimmen ...
Tot 31 mei geven meer dan 100 jonge medewerkers van chemie- en life sciencesbedrijven gastlessen. Zij doen dat in de eerste graad van het middelbaar onderwijs.
De cijfers spreken voor zich: sinds de introductie in 2019 wordt het mobiliteitsbudget steeds populairder bij werknemers en werkgevers...