Onbeantwoorde e-mails bezorgen stress

45 procent van de managers heeft te lijden onder een toegenomen hoeveelheid stress door de grote toevloed aan irrelevante e-mails. 7 procent beschouwt zijn overvolle inbox zelfs als een bijzonder zware stressfactor.

10 november 2010

Delen

Onbeantwoorde e-mails bezorgen stress

Daar komt bij dat de helft van de werknemers stress ondervinden omdat ze niet al hun e-mails tijdig kunnen beantwoorden. Dat alles blijkt uit een onderzoek van het computerbedrijf IBM.

Nog eens de helft van de werknemers zegt constant op allerlei e-mails te moeten antwoorden. Hoewel vrijwel alle respondenten erkennen dat e-mail het belangrijkste instrument voor samenwerking is op de werkvloer, vinden zij dat dit instrument vaak op de verkeerde manier en vooral overdreven vaak wordt gebruikt.

Driekwart van de bevraagden moest toegeven al eens bij vergissing een e-mail te hebben verzonden naar de verkeerde persoon. De helft maakt zich af en toe schuldig aan verkeerdelijk gebruik van de reply-to-all-functie en 49 procent zegt al eens iets te hebben geschreven in een e-mail waar hij later spijt van kreeg.

DOE DE TEST: Ben jij slaaf van je mailbox?

 

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Aanbevolen jobs

Wij jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden onderaan deze pagina, maar ook op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.