Nathalie en Niels verkozen tot 'Marketing Genius 2015'

Studente Nathalie De Biolley en young professional Niels Van Wijk werden beiden in hun categorie verkozen tot Marketing Genius 2015. De verkiezing is een organisatie van het marketingconsultancybedrijf The House of Marketing.

8 december 2014

Delen

Nathalie De Biolley en Niels Van Wijk, Marketing Genius 2015
"Aan jongeren verkoop je beter een ervaring dan een product.” (Niels Van Wijk, Marketing Genius 2015)

The House of Marketing ging voor de vierde keer op zoek naar de Marketing Genius van het jaar. De wedstrijd bestaat uit drie selectierondes. Wie wou deelnemen, moest een opiniestuk schrijven over een marketingthema. Uit de inzendingen koos de jury van The House of Marketing tien finalisten. Zij namen het vorige week tegen elkaar op in de finale. De tienkoppige jury beloonde uiteindelijk Nathalie De Biolley (binnen de categorie studenten) en Niels Van Wijk (binnen de categorie young professionals) met de titel 'Marketing Genius van 2015'.

De 22-jarige Solvay-studente Nathalie De Biolley overtuigde de jury met haar creativiteit. Ze bouwde een case rond het marketingbedrijf Stima. Omdat ze merkte dat niemand in haar nabije omgeving die organisatie kende, adviseert ze het marketingbedrijf om studenten al op de schoolbanken aan te spreken door middel van partnerships met marketingleerkrachten. Ze raadt Stima ook aan om binnen te dringen in de studentenwereld met leuke evenementen en creatieve diensten zoals een studentencafé en live streaming van marketingcongressen.

Feestmenu op donderdag

Niels Van Wijk, een 25-jarige junior consultant, haalde voor zijn case rond Quick de mosterd bij generatie Y en Z. "Aan deze jongeren verkoop je een ervaring in plaats van een product", zegt hij.

Niels focuste zich op hun leefwereld en raadt de hamburgerketen aan om menu’s en initiatieven te lanceren, aangepast aan het ritme en de interesses van jongeren. "Speciale feestmenu's op donderdag en 'snack-n-go'-menu’s op vrijdag voor de studenten die snel naar huis willen." De jonge consultant maakt zijn case af met een mobiele app en een bijhorende studentenkaart.

Vandaag stellen Nathalie en Niels hun cases voor op het marketingcongres van Stima dat dit weekend plaatsvindt in het ICC in Gent. Collega-marketeers van The House of Marketing bereidden hen de voorbije week voor op die vuurdoop. Ze gaven het duo inhoudelijke tips, maar ook een spoedcursus presentatietechnieken.

(wv) – Meer info: www.thom.eu / www.stimacongres.be 

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Aanbevolen jobs

Wij jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden onderaan deze pagina, maar ook op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.