E-mailen kost ons 650 uur per jaar!
Uit berekeningen van het consultancybureau McKinsey blijkt dat we jaarlijks maar liefst 650 uur verliezen door e-mailactiviteiten!
Het feit dat Hillary Clinton tijdens haar ambtsperiode een privéserver gebruikte, is iets dat haar de hele campagne bleef achtervolgen en haar mogelijk het presidentschap kostte. Zij kreeg het verwijt dat ze een privéserver gebruikte. De toplui van hun kant willen het gevaar op eventuele lekken, door het gebruik van e-mail, zo veel mogelijk vermijden.
De trend van e-mailbeperking is overigens al langer aan de gang. “De top van het zakenleven is na de financiële crisis bijzonder voorzichtig geworden”, zo vertelde Virginia Healy-Tangney, docente management-communicatie aan het Massachusetts Institute of Technology (MIT) aan persbureau Reuters. In elk geval gaan bedrijven, ook na de perikelen van Clinton, alsmaar doordachter om met e-mail. Jamie Dimon, topman van JPMorgan Chase, zou zelf wel e-mailen, maar bekendstaan voor zijn korte en zakelijke antwoorden.
E-mails hebben in het verleden al geleid tot een vervolging wegens handel met voorkennis en hypotheekfraude. Of soms veroorzaakten ze ophef door het gehanteerde taalgebruik. Er bestaat geen courante manier om e-mails te laten verdwijnen, waardoor de inhoud de verzender nog jaren kan achtervolgen.
(wv) - Bron: MARK Magazine
Uit berekeningen van het consultancybureau McKinsey blijkt dat we jaarlijks maar liefst 650 uur verliezen door e-mailactiviteiten!
Eén op de zeven professionele e-mails bevat serieuze roddelpraat over collega's. Toch kan je kwaad spreken over collega’s in mails best vermijden ...
Een onderzoek bij 2.500 Britse kantoorwerkers toont aan dat 94 procent bij voorkeur via e-mail communiceert in plaats van te telefoneren.
E-mail is als autorijden: iedereen denkt dat hij het kan. Maar dat blijkt in de praktijk niet zo te zijn. De Nationale Loterij formuleerde tien geboden.
Bel jij ook niet graag? Dan is een e-mail sturen het ideale communicatiemiddel.Althans als er geen misverstanden ontstaan.
Iedereen maakt wel eens een fout, waardoor het nodig is om zich te excuseren. De beste manier is om dat in persoon te doen, maar wat als dat geen optie is?
Contraproductief werkgedrag kent vele maten en vormen. Van roddels en ongepast moppen tot een ronduit toxische werkattitude. Hoe herken je het?
Medewerkers kunnen door te sporten heel wat veelvoorkomende kwalen op de werkvloer reduceren. In welke sector sporten ze het meest?
Het wettelijk pensioen is in België vaak eerder laag in vergelijking met andere landen. Extra sparen is de boodschap...