RealDolmen speelt 1.450 medewerkers uit als ambassadeur

Johnny Smets, RealDolmen
“We hebben in het verleden nooit de drang gevoeld om de wereld te verbazen met onze verhalen. Dat willen we nu wel doen.” (Johnny Smets, RealDolmen)

“De meeste IT-talenten kennen onze naam wel, maar dat betekent nog niet dat ze weten waar RealDolmen voor staat”, zegt managing director Johnny Smets. Een nieuwe campagne moet daar verandering in brengen.

Zonder onze medewerkers staan we nergens, benadrukt Johnny Smets. “RealDolmen bestaat dankzij de IT-kennis die onze mensen bezitten, ontwikkelen en elke dag gebruiken om onze klanten te ondersteunen.”

En dus doet RealDolmen zijn uiterste best om de werkomstandigheden voor zijn medewerkers zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Met grote en uitdagende projecten, opleidings- en carrièrekansen en interne communities die de knowhow van de medewerkers aanscherpen.

Toch is Johnny Smets overtuigd dat het allemaal nog beter kan. “Wij geloven sterk in een no-nonsensecultuur. Je kunt hier zijn wie je bent. We hebben in het verleden nooit de drang gevoeld om de wereld te verbazen met onze verhalen en projecten. Dat willen we nu wel doen. Omdat we merken dat kandidaten de naam RealDolmen wel kennen, maar minder weten waar dit bedrijf voor staat en wat wij onze klanten bieden.”

#RDproud

Wie een nieuwe werkgever zoekt, moet sneller op het DNA van RealDolmen stuiten. Daar is het de managing director om te doen. “Aangezien onze 1.450 medewerkers dat DNA elke dag maken en beleven, hebben we hen gevraagd wat werken hier uitdagend en aantrekkelijk maakt. Uiteindelijk zijn zij de beste ambassadeurs van het merk ‘RealDolmen'.”

Die workshops mondden uit in #RDproud, de hashtag waarmee RealDolmen bestaande en nieuwe medewerkers wil vertellen waar het als werkgever voor staat. “Troeven hebben we voldoende. Onze mensen vinden RealDolmen een warm, menselijk bedrijf, waar met veel enthousiasme wordt gewerkt en er altijd kansen zijn om te groeien en te leren.”

Daar mogen we best trots op zijn, vindt Johnny Smets. “Onze nieuwe employer branding-campagne speelt hier helemaal op in. Vanaf nu zullen we meer vertellen over wat we realiseren, zowel intern als extern.”

Johnny Smets hoopt vurig dat die nieuwe campagne medewerkers aanspoort om zelf berichten en verhalen te posten over hun job met de hashtag '#RDproud'. En dat RealDolmen zo sneller in het oog springt bij de 120 nieuwe collega's die het ook dit jaar aanwerft.

(wv) - Foto: (bd) - Bron: MARK Magazine 

MARK Magazine 

Meer info over Waar vind ik jobs? , Starters , Diploma's , ICT , Jobs met toekomst

08/07/2015