Managers slaan bal te vaak mis bij evaluatie

Leidinggevenden beoordelen hun medewerkers slecht, zelfs fout. Dat zegt CIPD, een Britse beroepsvereniging van hr-professionals.

13 april 2015

Delen

golfen op kantoor

Dat is ronduit erg omdat bedrijven zich op die evaluaties baseren voor het geven van promoties, bonussen en loonsverhogingen. Dat managers hun medewerkers fout evalueren komt in de eerste plaats omdat ze er niet voor zijn opgeleid, zegt CIPD.

Bovendien zien veel te weinig leidinggevenden hun personeel echt 'aan het werk' en worden jobs zo complex dat managers soms nog maar moeilijk kunnen onderscheiden wie precies wat doet.

Oplossing?

Een mogelijke oplossing is het verbeteren van de people skills van leidinggevenden. Ook evaluaties van medewerkers door meer dan één manager zouden misverstanden uit de wereld kunnen helpen.

(wv) - Bron: MARK Magazine 

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Aanbevolen jobs

Wij jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden onderaan deze pagina, maar ook op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.