Jongeren minder gemotiveerd door geld

Jonge generatie
"Jongeren betreden de werkvloer veel beter voorbereid én zijn ook efficiënter uitgerust om succes te boeken, terwijl ze zich minder veeleisend opstellen.” (Dan Schwabel, Millennial Branding)

Het loon moet oké zijn, maar echt motiveren doet het niet. Onderzoekers zijn het daar al jaren eens over. Maar een nieuwe studie vertelt een ander verhaal.

Millenial Branding bevroeg wereldwijd tweeduizend jonge werknemers. Daaruit blijkt dat vier op de tien werkende twintigers hun loon de belangrijkste motivator vindt om harder te werken en trouw te blijven aan een onderneming.

Millenial Branding stelde dezelfde vraag ook aan zestien- tot twintigjarigen. In die groep vindt slechts 28 procent dat geld de belangrijkste motivator is. Zij schuiven eerder de kansen om zich te ontwikkelen naar voor: 34 procent ten opzichte van ‘slechts’ 30 procent bij de oudere groep respondenten.

Carrière maken

Ambitieus zijn jongeren ook: 17 procent wil ooit als zelfstandige ondernemer of als werkgever aan de slag kunnen. Dit in vergelijking met 11 procent van de twintig- en dertigjarigen, die de wereld erg optimistisch doch niet zozeer realistisch benaderen, blijkt uit het rapport.

“De jonge millennials zijn getuige geweest van de problemen die de oudere leeftijdsgroep tijdens de recessie heeft moeten verwerken”, aldus Dan Schwabel, topman van Millennial Branding. “Zij betreden de werkvloer daardoor veel beter voorbereid én zijn ook efficiënter uitgerust om succes te boeken, terwijl ze zich minder veeleisend opstellen.”

(wv/kv) – Bron: MARK Magazine / IT Business Net / Express.be 

Meer info over Meer/minder verdienen , Collega's

24/09/2014