Gsm
Vorige

1 van 50

Volgende
Volgend artikel:

4 handige apps en tools die je werkleven makkelijker maken

Hoe ziet jouw kantoor-pc er binnenkort uit?

Misschien gebruik jij op je werk een vaste pc of laptop? Of misschien ook wel een tablet? Dé trend in het bedrijfsleven zijn hybride toestellen die dit alles verenigen. “De bedoeling is dat onze account managers zoveel mogelijk werk op verplaatsing kunnen doen.”
#

“Snelheid is erg belangrijk voor onze job”, zo vertelt Peter Ingelbrecht, die CIO is bij selectie- en uitzendspecialist Accent Jobs. “Als onze medewerker bij de klant is en die heeft bijvoorbeeld nog een uitzendkracht nodig, dan kan hij die vacature meteen ingeven in ons digitaal systeem. Op die manier hebben wij enkele uren gewonnen”, vertelt hij.

Speciaal voor deze manier van werken, rust Accent Jobs sinds kort zijn zowat driehonderd buitenwerkers uit met een toestel dat zowel de functionaliteiten van een pc als die van een tablet verenigt. Deze zogenaamde Surface is een toestel van Microsoft. Bij het selectietraject nam Accent Jobs ook andere toestellen, zoals de iPad of een Samsung-tablet, in overweging, maar koos uiteindelijk voor deze combinatie tussen een tablet en pc. Een behoorlijke investering want een doorsnee Surface kost in de (online) winkel al snel 800 euro. “Dat we al onze bestaande applicaties er op konden draaien, was hierbij een belangrijk argument”, vertelt Ingelbrecht. “Het toestel kun je als laptop gebruiken, maar ook als tablet met pennetje, bijvoorbeeld om de klant hun contract digitaal te laten ondertekenen.”

Nog maar één pc

Belangrijke consequentie is dat driehonderd Accent-medewerkers nog maar één pc hebben. “Als de medewerker op kantoor komt, in de meeste gevallen een uitzendkantoor, dan klikt hij of zij het toestel aan een zogenaamd docking station, en werkt hij voort alsof het een vaste pc is”, verduidelijkt Ingelbrecht. Dergelijke hybride toestellen, die alles moeten verenigen, komen opzetten. Al zijn het momenteel toch vooral de innovators en de early adopters die ze echt op grote schaal inschakelen, de trend lijkt wel ingezet. Vroeger werd de nieuwe generatie toestellen, zoals bijvoorbeeld een tablet, eerder aanzien als aanvulling op een bestaande pc.

Aan het project ging bij Accent Jobs vier à vijf maanden voorbereiding vooraf. “Wij hebben ook heel veel werk gestoken in document automatisering. Maar ook in het testen en trainen van onze mensen”, vertelt de CIO. “De impact op onze mensen is groot. Dit is toch voor een flink stuk een HR-project. Er was veel enthousiasme bij onze account managers, maar soms ook wel wat koudwatervrees. En het waren niet noodzakelijk de oudere collega’s die wat aanpassingstijd nodig hadden. Sommigen wachtten ook even om het nieuwe toestel al meteen bij de klant boven te halen. Of ze deden het bijvoorbeeld alleen bij de klanten die ze echt goed kenden. Al was de globale feedback zeker positief.”


(wv) – Bron: MARK Magazine 

23 mei 2016
goForHappy

Stuur mij Go for happy tips over groei en wellbeing

Anderen bekeken ook