Als Olympische Spelen en rekrutering hand in hand gaan

Dat adviesbedrijf EY een van de hoofdsponsors is van het BOIC, helpt hen zeker om kandidaten aan te trekken. “We schakelen de Olympische Spelen in Rio ook actief in voor onze rekruteringscampagne”, vertelt Leen Heijsters, ‎teamleader Recruitment bij EY.

24 juni 2016

Delen

Leen Heijsters
"Onder de pas aangeworven young graduates verkiezen wij één student die naar de Spelen in Rio kan." (Leen Heijsters, ‎teamleader Recruitment bij EY)

Al bijna tien jaar sponsort het adviesbedrijf EY (vroeger gekend onder de naam Ernst & Young) het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité, kortweg het BOIC. De Olympische Spelen sluiten aan bij de waarden die EY naar eigen zeggen als organisatie uitdraagt: teamwerk, doorzettingsvermogen, fairplay, ondernemerschap en prestatiegerichtheid.

Leen Heijsters van EY ziet voor haar bedrijf nog aanknopingspunten met sport. “Vanuit EY trachten wij er zoveel mogelijk voor te zorgen dat onze medewerkers in goede conditie zijn. Dit gaat dan zowel over fysieke als mentale conditie”, vertelt ze. “Een job bij ons is geen typische 9-to-5-job. Wij doen heel wat rond de bewustwording van bijvoorbeeld eet- en slaapgewoontes. Mensen moeten fit for the job zijn. En wij helpen hen hierbij.”

Reis naar Brazilië

Net als voor de interne medewerkers, krijgen de Olympische Spelen een prominente plaats voor de nieuwkomers. “Onder de pas aangeworven young graduates verkiezen wij bijvoorbeeld één student die naar de Spelen in Rio kan”, stelt Heijsters. De aangeworven student wordt gekozen uit het selectieprogramma dat ook voor de eigen EY-medewerkers geldt. Samen met die collega’s kan deze persoon de komende maanden, en in zijn of haar vrije tijd, ter plaatse voor een ngo werken. “Hij of zij gaat ook naar Brazilië om er twee weken aan de slag te gaan en kan uiteindelijk ook drie dagen de Spelen in Rio volgen”, vertelt ze. “Dit in het kader van de EY-doelstelling rond Building a Better Working World.”

Een bedrijf als EY werft jaarlijks heel wat mensen aan. “We zijn een aantrekkelijke werkgever en krijgen hierdoor meer kandidaten.” Die kandidaten heeft EY ook nodig. Voor de juniorprofielen ligt hun doelstelling op 279 nieuwe gezichten. Voor de seniorprofielen, zij met minstens vier jaar ervaring, gaat het om 160 aanwervingen. “Dit betekent dat we dit jaar in totaal meer dan 400 mensen plannen aan te trekken”, vertelt Heijsters.

Lees verder:

War for talent, de lat ligt hoog … 

In samenwerking met MARK Magazine
(wv) – Bron: MARK Magazine 

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Aanbevolen jobs

Wij jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden onderaan deze pagina, maar ook op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.