10 jobs bij t-groep: wie doet wat?

t-groep

t-groep, een hr-bedrijf met wortels bij de VDAB, helpt mensen op de meeste diverse manieren aan een nieuwe en gepaste job. Deze tien collega's begeleiden, adviseren en ondersteunen jaarlijks duizenden werkzoekenden, werknemers en werkgevers. Ze doen dat bij t-interim, t-heater of Ascento.

1. Jo Tuerlinckx (43), district manager t-interim

Jo Tuerlinckx
“Ik werk sinds 1999 bij t-interim, al meer dan vijftien jaar dus. Mijn job als district manager heeft twee grote 'luiken'. Er is het commerciële stuk, waarvoor ik in contact sta met onze klanten-bedrijven en er is het stuk 'coaching'. Als district manager ben ik verantwoordelijk voor acht t-interim-kantoren in de regio Vlaams-Brabant. Ik ondersteun een dertigtal collega's, volg de cijfers en de omzet binnen mijn regio op en zorg ervoor dat iedereen gemotiveerd zijn job blijft uitoefenen.”

“Het boeiende aan mijn job en aan werken bij t-interim is dat je veel kansen krijgt om te groeien. Eigen projecten uitwerken, is hier geen enkel probleem. Ik merk dat aan mijn office managers. Die zijn de voorbije vier jaar inhoudelijk enorm gegroeid."

2. Lieve Ons (46), consulting assistent bij Ascento

Lieve Ons
"Mensen ontvangen en op hun gemak stellen. Dat is een belangrijk onderdeel van mijn werk als consulting assistent. Daar is enige mensenkennis voor nodig, ja. Bij Ascento komen kandidaten onder andere langs voor assessments en sollicitatie-interviews. Enige nervositeit is nooit ver weg. Zelf rustig zijn, is de boodschap. Je kunt niemand kalmeren als je zelf nerveus bent.”

“Naast het onthaal, heb ik ook administratief werk, facturatie, telefoons, ... Mijn sterkte is dat ik al die taken tegelijk en door mekaar kan uitvoeren. Dat klinkt banaal, maar is het niet. Ik weet op elk moment perfect in welke fase van het rekruteringsproces de kandidaten die bij ons langskomen, zich bevinden. En in welke zaal ze zitten. Onze consultants komen dat wel eens vragen en ook de kandidaten moet ik perfect kunnen doorverwijzen. Ik doe mijn job al twaalf jaar en nog altijd even graag. Saai is het nooit."

3. Eva Meyer (29), office manager VRT bij t-heater

Eva Meyer
"Ik zorg ervoor dat ons inhouse-kantoor bij de VRT goed functioneert. t-heater is het sociaal bureau voor kunstenaars waar de openbare omroep een beroep op doet om de payroll van haar tijdelijke werkkrachten te beheren. Dat zijn heel diverse profielen: acteurs, technici, decorbouwers, cameralui …”

“Ik werk samen met twee collega's van t-heater. Zij verzorgen de payroll. Ik onderhoud de contacten met de hr-dienst van de VRT en met de verschillende diensten waarvoor we werken."

4. Maureen Raemdonck (42), uitzendconsulent bij t-interim

Maureen Raemdonck
"Ik heb zeventien jaar lang de boekhouding gedaan bij een transportbedrijf. Tot ik daarop uitgekeken was. Zes jaar geleden heb ik besloten om de cijfers in te ruilen voor mensen. Sindsdien werk ik als uitzendconsulent bij t-interim in Heist-op-den-Berg. Iets heel anders, ja. Maar ik ben tevreden. Het menselijk contact, het commerciële, ... Het spreekt me allemaal erg aan. In het begin was het wennen, maar ik heb een opleiding gekregen en ben sterk gegroeid in mijn job. Mijn selectie-interviews van toen en nu kun je niet vergelijken (lacht).”

“Ik ben eigenlijk altijd een beetje met mijn werk bezig. Tijdens het weekend kijk ik altijd naar de vacatures in mijn regio. Misschien zit daar wel iets bij waar we een kandidaat voor hebben ... Ik volg mij kandidaten ook graag en goed op. Ze mogen me altijd bellen als ze vragen hebben over hun job, hun loon of wat anders."

5. Sien Ho (27), recruitment consultant t-office bij t-interim

Sien Ho
"Ik kom uit de headhunter-branche. Sinds tien maanden werk ik voor t-office, het stuk van t-interim dat zich focust op hogere bediendenprofielen. Product managers, business developers, sales engineers, ... Dat zijn de jobs waarvoor ik kandidaten zoek. Echt 'headhunten' doe ik hier niet, toch niet de harde versie daarvan. Bij t-office gaat het meer om executive search, mensen contacteren via LinkedIn, kandidaten zoeken in databases, jobs online posten …"

“Alhoewel, als we niemand vinden, kan ik het niet laten om toch iets 'actiever' tewerk te gaan (lacht). Afwachten, dat is niets voor mij, nee. Ik merk dat mijn collega's geïnteresseerd zijn in die aanpak. Nu en dan geef ik hen graag wat tips."

6. Kaat Boonen (30), Coördinator trajectbegeleiding ‘Op-stap naar werk’ bij t-groep

Kaat Boonen
"Samen met VDAB rolde t-groep het project 'Op-stap naar werk' uit, dat werkzoekenden aan een duurzame job wil helpen. Ik coördineer de begeleidingen in de regio Halle-Asse-Zaventem-Vilvoorde. Zo'n traject duurt zes maanden en bestaat voornamelijk uit trainingen en workshops rond communicatie, sociale vaardigheden, solliciteren, assertiviteit, ... Ons publiek is heel divers. Er zijn zowel laag- als hooggeschoolden bij, ongeveer 580 per jaar. Die worden allemaal door VDAB naar ons doorverwezen.”

“Als coördinator ben ik verantwoordelijk voor de planning van de trainingen in mijn regio. Ik stuur ook de trajectbegeleiders aan. Erg boeiend. Van opleiding ben ik maatschappelijk assistent. Via mijn job houd ik de vinger aan de pols over wat er leeft bij de mensen en in het bijzonder op de arbeidsmarkt, wat toch een erg actueel thema is."

7. Fatima Amezghal (31), juridisch adviseur bij t-groep

Fatima Amezghal
"Ik verleen juridisch advies aan zowat alle afdelingen binnen t-groep. Over uitzendarbeid, rekrutering en selectie, sociale statuten, dienstencheques, ... Noem maar op. Collega's kunnen altijd met hun vragen bij me terecht. Maar ik stap ook zelf op hen af als er nieuwe regelgeving is. Dan geef ik een opleiding, over een algemeen topic zoals sociaal recht, of op maat van een concreet dossier, over arbeidsduur bijvoorbeeld.”

“Het is belangrijk dat onze medewerkers de pijnpunten van de wet kennen. In hun dagelijks werk worden ze daar voortdurend mee geconfronteerd. Er verandert zoveel in het arbeidsrecht dat bijblijven essentieel is in mijn job.”

“Ik werk nu vier jaar bij t-groep en heb heel bewust voor deze werkgever gekozen omdat ik me wou specialiseren in sociaal recht. Bovendien is dit een heel gevarieerde job. Zo organiseer ik ook de sociale verkiezingen en volg ik heel wat juridische dossiers op."

8. Jeroen Smeulders (35), hr-consultant bij Ascento

Jeroen Smeulders
"Van opleiding ben ik psycholoog. Ik werk bij Ascento omdat ik ervan uitga dat iedereen op zoek is naar een project dat hij of zij leuk vindt om aan te werken. Voor mezelf is dat mijn job, maar door wat ik doe kan ik anderen helpen om hun droomjob te vinden. Als hr-consultant sta ik tussen mens en bedrijf. Het is boeiend om op zoek te gaan naar de ideale match tussen die twee. Wie heeft welke waarden? Welke visie? Wie past er bij elkaar? Dat zijn de vragen waarmee ik bezig ben.”

“Werkgevers kunnen zelf met al hun vragen rond hr bij me terecht. Mijn collega's en ikzelf zijn echte hr-generalisten. Rekrutering, loopbaanbaanbegeleiding, outplacement, coaching, leiderschap, talentontwikkeling, ... We zijn bezig met de volledige loopbaan van werknemers."

9. Petra Jacobs (43), office manager bij t-interim

Petra Jacobs
"Ik ben vijf jaar geleden bij t-interim beginnen werken omdat dit bedrijf me als werkgever aanspreekt. Als werknemer krijg je hier veel vrijheid en de kans om je eigen ideeën uit te voeren. Zelf leid ik een team van zeven, in ons kantoor in Lommel. We krijgen onze targets, maar verder vertrouwt t-interim erop dat we onze regio zelf het best aanvoelen en weten welke service onze klanten nodig hebben. Ik sta er zelf erg op dat mijn medewerkers voldoende nazorg verlenen en dat er een cultuur van open communicatie heerst, niet alleen op kantoor maar ook met de uitzendkrachten en onze klanten-bedrijven.”

“Ik heb uitzendwerk altijd heel mooi werk gevonden, ook al wordt het wel eens slecht afgeschilderd. Nochtans is het voor veel werknemers de ideale manier om de arbeidsmarkt te verkennen en is het heel vaak een opstap naar een vaste job."

10. Katleen Wuyts (43), business unit manager bij Ascento

Katleen Wuyts
"Tien jaar geleden was Ascento een volledig Vlaams bedrijf. Ik heb toen de kans gekregen om ons merk op de kaart te zetten in Brussel en Wallonië. Beginnen van nul, dat had wel wat. Inmiddels stuur ik een ploeg van elf mensen aan en is ons dienstenaanbod flink uitgebreid: rekrutering en selectie, talentmanagement, leiderschapsontwikkeling, outplacement …"

“Naast mijn werk als business developer – het ontdekken van nieuwe opportuniteiten – ben ik nog altijd actief als outplacementbegeleider. De vraag naar outplacement is sterk gestegen, maar ook assessments zitten opnieuw in de lift. Volgens mij worden interne mobiliteit van werknemers en talentontwikkeling de thema's van 2015 op de werkvloer. Dat is positief. Niets zo leuk als merken dat mensen zich ontwikkelen in hun job. Dat valt me ook op bij mijn eigen collega's."

(wv) - Foto’s: (bd) - Bron: MARK Magazine 

Meer info over Interim

26/02/2015