Hoe ontmasker je leugens in een e-mail?
zo groot is de kans dat een e-mail leugens bevat...
Volgens HR Magazine zijn kantoorbedienden zijn de grootste leugenaars: zij liegen veel meer dan arbeiders (slechts 13 procent) en verkopers (19 procent). Bovendien zou één op vijf werknemers regelmatig de schuld van managersfouten op zich nemen.
Hoewel bedrijven de mond vol hebben van eerlijke omgang met klanten en er veel tijd, geld en retoriek aan besteden, blijkt er toch een hoog niveau van geïnstitutionaliseerde oneerlijkheid te bestaan. "Het schijnt deel uit te maken van de normale manier van zakendoen," besluiten de enquêteurs. "Het hoort er nu eenmaal bij."
2 januari 2009Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
zo groot is de kans dat een e-mail leugens bevat...
Ook al heb je geleerd om altijd de waarheid te vertellen, soms kan het in je voordeel spelen – en zelfs in het voordeel van het bedrijf waarvoor je werkt – om te liegen.
Welk type baas heb jij op kantoor rondlopen? Volgens het boek ‘Managing Your Boss’, van de Britse arbeidspsycholoog Sandi Mann, bestaan er vijf soorten ...
De Harvard Business Review liet enige tijd geleden nog weten dat machtige zakenlui veel betere leugenaars zijn dan hun werknemers. Een gewaarschuwd man is er twee waard, maar hoe ontmasker je zo’n Pinokkio nu eigenlijk?
Gen Z kijkt met andere ogen naar de wereld, waardoor ze zich op het werk mogelijk ook anders gedragen. Wat moet je weten over de professionele omgang met Gen Z?
We vroegen aan een 52-jarige ICT-consulent bij de lokale politie hoeveel hij verdient en wat zijn job precies inhoudt...
In de zorgsector zijn er altijd handen te kort. Maar vertaalt de hoge vraag naar verpleeg- en zorgkundigen zich ook in een hoog loon?
Je mag op sollicitatiegesprek gaan. Maar wat nu? Wat zeg je als je bent uitgenodigd? Een simpele ‘dankjewel’ of mag het wat enthousiaster?
Stefanie werkt bij KBC Brussels: ““De open en verwelkomende cultuur is hier uniek.”