Sociale media
Vorige

1 van 179

Volgende
Volgend artikel:

Waarom geven mensen hun ontslag via TikTok?

Kwart Belgen zit op Facebook tijdens het werk

In een onderzoek van werkplekaanbieder Regus geeft meer dan een kwart van de ondervraagden (26 procent) toe sociale netwerksites te bezoeken tijdens de werkuren. De grens tussen privé- en werkleven wordt steeds vager.
#

Ook privémails checken (75 procent) én verzenden (52 procent), privételefoongesprekken voeren (53 procent) en online transacties uitvoeren (52 procent) blijken populaire privézaken te zijn om op het werk uit te voeren. Dat wijst een studie van Regus uit bij 150 Belgische kantoorwerkers. In vergelijking met gelijkaardig onderzoek van Regus in 2010 worden privézaken vandaag steeds meer behandeld op de werkvloer.

“Dit onderzoek toont aan dat de grens tussen privé- en werkleven steeds vager wordt. Van veel kantoorwerkers wordt verwacht dat ze werken tijdens hun vrije tijd: ze kijken mails na, lezen documenten of bereiden taken voor. Ze zien er dan ook geen graten in om privézaken te regelen op kantoor”, aldus William Willems, algemeen directeur van Regus Belux. "Werkgevers moeten hun werknemers het vertrouwen geven om hun werk-privétijd zelf te gaan invullen. Net zoals ze hen het vertrouwen moeten geven om te werken waar ze dat willen."

De 10 populairste privépraktijken tijdens het werk:

  1. Privémails checken: 75 procent
  2. Privételefoongesprekken voeren: 53 procent
  3. Online transacties uitvoeren: 52 procent
  4. Privémails verzenden: 52 procent
  5. Surfen op het internet: 50 procent
  6. Privégesprekken voeren met collega's: 45 procent
  7. Kopiëren of printen van privédocumenten: 43 procent
  8. Sociale netwerksites bezoeken: 26 procent
  9. Privépost versturen: 17 procent
  10. Roken: 12 procent

(nm) 

3 juli 2013

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook