Waar vind ik jobs?
Vorige

1 van 421

Volgende
Volgend artikel:

Wie bij het Wit-Gele Kruis aan de slag gaat, wil vaak nooit meer iets anders: “De waardering en warmte zijn hier enorm”

Hoe verover je een job via Instagram? 6 tips

Het groeiende succes van Instagram ontgaat werkgevers niet. Ze schakelen dit platform steeds vaker in om te rekruteren. Als werkzoekende spring je dan best mee op de Instagram-kar. Maak handig gebruik van dit sociale medium in je zoektocht naar een job. Deze zes tips verhogen jouw slaagkansen.

1. Professioneel profiel

Hoe leuk ze ook zijn, jouw toekomstige werkgever zit niet te wachten op vakantiefoto’s of op de kiekjes van dat laatste feestje. Het is een must dat je profiel er professioneel uitziet. Te beginnen met een zakelijk ogende profielfoto. Benut je bio om jezelf in een aantal relevante kernwoorden te omschrijven.

2. Zoek en vind

Zoek bedrijven die je zeker mogen bellen om je een job aan te bieden en volg ze op de voet. Met wat extra speurwerk vind je de mensen die er iets te zeggen hebben. Die moet je zeker volgen. De kans is groot dat zij je ook zullen volgen en rondsnuffelen op jouw profiel...

3. Zet je in de etalage

...En dan kan je jezelf maar beter goed in de kijker zetten. Verhoog je marktwaarde door relevante foto’s en content te posten. Hoe? Plaats een leuke foto van jou terwijl je het product gebruikt en vertel waarom je het zo goed vindt. Maak duidelijk dat jij en het bedrijf dezelfde missie en passie delen. Prijs het bedrijf en wat ze doen aan. Een beetje vleierij kan heus geen kwaad. Wel niet overdrijven!

Lees ook: "Op Instagram kun je écht tonen wat je job inhoudt"

4. Tags

Tag het bedrijf of de personen die er werken. Dat is heel dankbaar om het bedrijf attent te maken op jouw bestaan. Je wilt tenslotte dat ze je opmerken.

5. Hashtags

Kijk welke hashtags het bedrijf gebruikt en neem deze dan over. De firma ziet aan de hand van deze hashtags wat er over hen de ronde doet. Gegarandeerd dat ze bij jou terechtkomen. Let wel, overdaad schaadt. Gebruik nooit meer dan drie hashtags in één post.

6. Reageer

Hou de posts van de bedrijven in het oog en reageer er regelmatig op. Stel af en toe ook een vraag. Wie weet wat er gebeurt eens dat de communicatie tussen jullie goed op gang komt.

(av/em) - Bron: Huffingtonpost.com

18 februari 2020
Anderen bekeken ook