Hoe stel ik een goede e-mail op?

e-mail

Iedereen heeft zo zijn eigen manier van communiceren op de elektronische snelweg: zonder of met aanspreking, in goed Nederlands of een chattaaltje, lang of kort, met of zonder bijlage.

Eén gouden advies van The Image Company: denk eraan dat een mail een geschreven boodschap is en blijft, die een heel eigen leven kan gaan leiden.

E-mail wordt vaak te pas en te onpas gebruikt. We geven je in dit filmpje graag wat concrete tips om efficiënt te mailen:

Privé doe je uiteraard wat je wil, maar bij het versturen van e-mailberichten voor je bedrijf moet je toch een aantal ongeschreven regels respecteren:

  • Zowel interne als externe mailberichten bevatten best een aanspreektitel.
  • Onderteken steeds je mail en laat je naam vergezellen van een beleefdheidsformule, zoals ‘met vriendelijke groeten’.
  • Een e-mailbericht is kort, langere teksten horen thuis in het bijvoegsel.
  • Let op je spelling.
  • Stuur je een mail door, verwijder dan eerst alle overbodige informatie.
  • Probeer elk bericht binnen 24 uur te beantwoorden.
  • Maak gebruik van de automatische antwoordfunctie als je een tijdje afwezig bent.

Meer info over E-mail

22/09/2011