Deze 7 dingen zet je beter NIET op je bureau
Voor de inrichting van je bureau op kantoor ben je best wat voorzichtig. Sommige zaken komen namelijk niet echt professioneel over. Dit doe je beter niet!
Het recente onderzoek van werkplekaanbieder Regus, dat werd uitgevoerd bij meer dan 20.000 senior managers en bedrijfseigenaars in meer dan 80 landen, wijst uit dat werknemers er behoefte aan hebben om hun werkplek in te richten met persoonlijke spullen.
Bij Nederlandse werknemers staan vooral radio's, kindertekeningen en geluksvoorwerpen op het bureau. Ook familiefoto's (7 procent), kunst (8 procent) voor afleiding en inspiratie, en handige visitekaartjes (9 procent) zijn populair.
Wereldwijd zorgen religieuze ornamenten en geluksvoorwerpen voor bescherming tegen een negatieve werksfeer. Voor een blijvende motivatie wordt gekozen voor herinneringen aan vroegere prestaties zoals diploma's, certificaten en trofeeën. Werknemers met een jonge geest maken de werkplek speels door poppen en miniatuurauto's te plaatsen.
'Dit onderzoek laat zien dat werknemers over de hele wereld voorwerpen gebruiken om zich meer thuis te voelen, om dichter bij hun dierbaren te zijn, of om hen te motiveren en in de werksfeer te brengen. Dit onderzoek bevestigt dat de werkplek een plaats moet zijn waar werknemers zich op hun gemak voelen en waar ze zichzelf kunnen zijn, met alle aparte trekjes die bij hen horen', aldus de woordvoerder van Regus.
(nm) – Bron: Managersonline.nl
9 januari 2013Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Voor de inrichting van je bureau op kantoor ben je best wat voorzichtig. Sommige zaken komen namelijk niet echt professioneel over. Dit doe je beter niet!
Uit onderzoek blijkt dat het aantal werkplekken op kantoren fors zal dalen. In 2020 zouden maar iets meer dan 6 bureaus per 10 werknemers beschikbaar zijn.
Mark Parker, de CEO van Nike, is een fervent verzamelaar. Dat bewijst zijn grote verzameling aan Nike-schoenen, kunstwerken en originele filmattributen.
Meer dan een kwart van de Britse werknemers heeft last van pijnlijke kniegewrichten. De oorzaken? Bureaujobs en de toenemende zwaarlijvigheid.
Het merendeel van de bureaus – zowel op kantoor als thuis – ziet er hetzelfde uit: een houten tafelblad met daarop wat papieren, een computer met klavier en misschien zelfs een bureaulampje. Kortom: saai!
In zes stappen een rustige en aangename werkplek creëren? Het kan met deze eenvoudige ingrepen!
Voor ze bij Pfizer begon, startte Shana een opleiding verpleegkunde en was ze kinderverzorgster op zelfstandige basis
Je hebt gesolliciteerd voor de ideale job maar uiteindelijk ontvang je toch die afwijzing. Wat kun je doen zodat je volgende keer wél door de selectie komt?
Hoeveel verdien in de toerismesector? Welke extralegale voordelen krijg je? Een overzicht...