Facebook en Twitter maken werknemers creatiever

Twitter

Gedaan met het bannen van Facebook en andere websites: het gebruik van social media zou werknemers creatiever maken. Dat blijkt uit een onderzoek van TNO, een Nederlandse onafhankelijke kennisorganisatie.

Gedurende twee jaar volgde TNO het gedrag van 3.000 werknemers. Daaruit blijkt dat het gebruik van social media werknemers aanzet tot nadenken en hun creativiteit prikkelt.

Innovatiekansen

“Werknemers zijn vaak gebonden aan tal van protocollen waarin staat wat kan en niet kan op de werkvloer. Bedrijven verwachten geen eigen inbreng van hun medewerkers waardoor ze vaak tal van innovatiekansen mislopen,” zegt Paulien Borgers, innovatiedirecteur Arbeid bij TNO.

Social media, zoals Facebook en Twitter, biedt bedrijven meer innovatiekansen. Het leidt tot langere en veelvuldigere contacten en bovendien leer je de klant beter kennen. Ideaal dus om nieuwe ideeën te doen ontstaan.

Ook managers twitteren

Vooral mensen die beroepsmatig met informatie bezig zijn, zijn voorstanders van social media. 43% van de twitteraars of facebookers zijn mensen uit deze groep. Maar ook managers (10%) vinden steeds vaker hun weg naar sociale netwerksites, zo blijkt.

(mw) - Bron: tno.nl

Meer info over Sociale media

27/05/2011