De Standaard wint Gouden Effie

De Standaard onverantwoord interessant, ook in de douche

De Standaard heeft een Gouden Effie binnengehaald voor de ‘Onverantwoord Interessant’-campagne.

De Effies, die dinsdag werden uitgereikt in de Bozar in Brussel, zijn erg populair bij marketingmensen omdat het zowat de enige reclameprijs is die niet alleen rekening houdt met de creativiteit, maar ook met de effectiviteit van een campagne. Om te mogen deelnemen, moet elke kandidaat immers een lijvig dossier indienen waarin duidelijk wordt aangetoond dat de campagne een goede return on investment opleverde.

Dit jaar hadden vijfentwintig merken een dossier ingediend. Zeven daarvan werden geselecteerd voor de tweede ronde.

Enkel De Standaard en zijn reclamebureau LDV United mochten goud mee naar huis nemen.

De winnende campagne van De Standaard:

                   

Werden ook bekroond:

Valorfrit en Square kregen een Zilveren Effie ter bekroning van hun ‘Oliespook’-campagne.

De vier andere nominaties – ‘Samen voor minder CO2’ (Electrabel en Famous), ‘Bent u al mee?’ (Rabobank en Openhere), ‘Speel ze kwijt, voor altijd’ (Weight Watchers en Duval Guillaume Antwerp) en ‘Het Volk leest nu Het Nieuwsblad’ (Het Nieuwsblad en TBWA) – krijgen Brons.

(Bron: De Standaard Online)               

10/06/2009

  • 10 juni 2009