Bazen
Vorige

1 van 484

Volgende
Volgend artikel:

Bazen blijven hun werknemers contacteren buiten de werkuren

De 7 meest gemaakte fouten door nieuwe bazen

Veel werknemers worden in een managementfunctie geduwd zonder enige voorbereiding. Dat er dan fouten worden gemaakt, is onvermijdelijk. Volgens Ian McAllister, algemeen directeur bij AmazonSmile, zijn dit de meest gemaakte fouten door nieuwe bazen …
#

Ian McAllister geeft toe dat hij onderstaande fouten, waar veel jonge managers zich vandaag schuldig aan maken, ook maakte toen hij onvoorbereid aan zijn eerste managementfunctie begon …

  1. Trage reactie op prestatieproblemen
    "Waar rook is, is vuur", aldus McAllister. Wanneer je vroeg genoeg problemen aanpakt, dan zal de schade beperkt blijven. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt om problemen op te lossen.
     
  2. Slechte overdracht van onpopulaire beslissingen
    Hoe je een belangrijke of onpopulaire beslissing naar je team communiceert is ontzettend belangrijk. Onervaren managers vergeten vaak uit te leggen waarom een beslissing precies werd genomen.
     
  3. Teampijnpunten te traag oplossen
    Pijnpunten zijn zaken die de efficiëntie van het team dwarsbomen. Nieuwe managers durven deze vaak te negeren, terwijl goede 'oude' managers de pijnpunten kennen en ze voortdurend proberen weg te werken.
     
  4. Geen duidelijkheid over de functie-eisen tijdens het aanwervingsproces
    Bazen zonder ervaring hebben de neiging om 'algemene kandidaten met algemene vaardigheden' aan te werven, aldus McAllister. De betere managers weten exact wie ze willen en hoe ze dit moeten omschrijven, zodat ze de best gekwalificeerde kandidaten aanspreken.
     
  5. Het team laten verdrinken in het werk
    Wanneer de hoeveelheid werk groeit, laten onervaren bazen dit vaak opstapelen bij hun team. Een goede manager grijpt in en rapporteert aan de top dat het zo niet langer kan en dat het team moet worden uitgebreid.
     
  6. Met de eer gaan lopen
    Jonge bazen, die eerder onzeker zijn over hun positie, eisen bij goede prestaties vaak de eer zelf op. Volgens McAllister laten goede managers de eer aan het team, want goede resultaten zijn vaak het gevolg van verschillende teaminspanningen.
     
  7. De schuld doorschuiven
    Nieuwe managers durven bij problemen de schuld weleens doorschuiven naar andere teamleden. De beste managers begrijpen echter dat teammislukkingen eigenlijk mislukkingen op leiderschapsvlak zijn.

(nm) – Bron: Businessinsider.com 

16 januari 2014

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook