Binnenkort iedereen z'n persoonlijke robot-assistent?
Volgens Julie Shah is de kans groot dat mens en robot in de toekomst zij aan zij zullen werken.
Zou jij je collega van vlees en bloed kunnen inwisselen voor een stuk vergevorderde mechanica? Wat zijn de voordelen van zo'n cobot?
Herinner je je eerste dagen op de werkvloer nog? Je ontmoet verschillende mensen en krijgt heel wat informatie over je heen. Bovendien vergeet je alle namen en kun je je nog maar de helft herinneren van wat iedereen je uitgelegd heeft. Met Clever Nelly krijgen groentjes een gerust gevoel. Deze gebruiksvriendelijke tool is je virtuele informatiebron.
Persoonlijke ontwikkeling of de doelstellingen voor het komende jaar. Voor alles wordt tegenwoordig een meeting of workshop georganiseerd. Vaak voorzien van een saaie presentatie. Geen zorgen, de robot is er om je te redden. Hij verstuurt je twee keer per dag een e-mail met een meerkeuzevraag. Foute antwoorden bestaan gelukkig niet. De robot wil je alleen maar leren kennen om je zwakke plekken te ontdekken.
Geen zin om te concurreren met je collega’s voor een dikke bonus? Een robot zorgt voor gezonde competitie binnen het bedrijf. Iedereen is fan. Het is niet langer één tegen allen, maar allen tegen één.
Een robot brengt betere en heldere manieren om personeel te trainen, hij leert nieuwe vaardigheden aan en heeft geen leidinggevende nodig om z’n werk te doen. De meetings die plots wegvallen omdat de robot elke werknemer op de voet volgt, komen de productiviteit alleen maar ten goede.
Moet je regelmatig honderden pagina’s doorploeteren om de juiste informatie te kennen? Robot to the rescue. Hij kan het in slechts enkele minuten. Zo win je heel wat tijd om andere taken af te werken.
Woon je regelmatig colleges, workshops of congressen bij om op de hoogte te blijven? De trips zijn misschien leuk, je verliest toch heel wat kostbare tijd. Om niet meer voortdurend in vergaderzalen te moeten zitten, geeft de robot je een update over belangrijke wijzigingen in je vakgebied.
Analyses maken vraagt veel tijd en energie. En dat is waar een robot juist heel goed in is. De robot pluist alles heel erg precies uit en geeft je advies op maat. Persoonlijk advies betekent ook een beter klantencontact en dus pluspunten voor het bedrijf.
Vooral in de financiële en juridische sector heeft een robot een meerwaarde. Een klein foutje kan leiden tot een grote fraudezaak. Een robot kan al snel frauduleuze elementen ontdekken, waardoor je niet alleen tijd en geld bespaart maar ook de reputatie van het bedrijf kunt redden.
Niets zo vervelend als klagende klanten. Met behulp van een chatbox handel je alles veel sneller af. Het is misschien niet zo klantvriendelijk, maar meer en meer robots kunnen tegenwoordig al aangename gesprekken voeren.
Als je de robot een kans geeft, kun je er zelf heel wat voordelen uithalen. Laat hem statistieken maken over je werkprestaties en een lijst met je overwinningen om aan te tonen hoe waardevol je voor het bedrijf bent. Wie weet zit er wel een opslag in!
(dt/em) - Bron: European CEO
30 januari 2018Volgens Julie Shah is de kans groot dat mens en robot in de toekomst zij aan zij zullen werken.
Is samenwerken met robots een ver-van-ons-bed-show? Kunnen mensen wel professioneel samenwerken met een machine? Bij USG People lukt dat alvast perfect!
In de Verenigde Staten kan je ‘m al tegenkomen. Tally, de robot die op termijn een hele reeks taken van gewoon winkelpersoneel zal overnemen.
De hulpverleners en medewerkers kunnen rekenen op het CAW, zodat ze het beste van zichzelf blijven geven. Het CAW Oost-Vlaanderen zet daarbij in op betrokkenheid en talentontwikkeling, met initiatieven als de CAW Tournees en een ruim opleidingsaanbod.
Securex zet sterk in op het engagement van zijn medewerkers. Dat doet het niet enkel door over de strategie van het bedrijf te communiceren, maar ook door de medewerkers actief te betrekken bij de concrete invulling ervan.
Heb je net je diploma verzilverd of verruil je de schoolbanken voor het ‘echte leven’ op de arbeidsmarkt? Hoeveel zal je dan verdienen?
Nu corona naar de achtergrond is verdrongen, is er een trend naar satellietkantoren. Waarom beleeft het derde kantoor een opmars?
Het is niet omdat je niet of minder goed hoort, dat die droomjob niet voor jou weggelegd is. De beroepsgroep van slechthorenden is groter dan je zou denken.
Thuiswerken is voor ouders vaak geen gemakkelijke opgave. Werken met kinderen in de buurt heeft nu eenmaal voor- én nadelen...