8 tips om tijd te winnen

Iedereen heeft het wel eens te druk. Maar als je werk echt je leven overneemt, is het misschien tijd om wat vaart te minderen. Deze 8 tips helpen je al aardig op weg.

4 maart 2009

Delen

  1. Doe je deur eens dicht
    Zo kan je je concentreren op wat voor jou belangrijk is. Deze tip kan je ook figuurlijk interpreteren. Heel wat mensen werken immers in landschapsbureaus.


  2. Leer 'neen' zeggen
    Doe je dit niet, blijft men werk op je schouders zetten tot je schuin loopt van alle ballast.


  3. Maak een to do-lijst
    Doe dat 's avonds. Zo weet je meteen wat morgen je prioriteiten zijn. Maar wees realistisch. Anders wordt dat lijstje een herinnering aan wat je niet hebt kunnen doen.


  4. Start op tijd ...
    ... en stop op tijd. Leg op voorhand een start- en stopmoment vast. Zo voorkom je dat vergaderingen te laat beginnen en vervolgens te lang uitlopen.


  5. Stel niet uit wat je vandaag kan doen
    En stel zeker niet uit wat je niet graag doet. Dat bespaart tijd en vermijdt stress.


  6. Werk met een vergaarbak
    Schrijf op wat je moet doen met wie en hoe lang dat gaat duren. Dat maakt je mentaal vrij.


  7. Doe het direct zoals het moet
    Hoe vaak klikken we dezelfde mail niet vijf keer open? Behandel elk bericht van de eerste keer goed: antwoorden, klasseren of deleten.


  8. Klaag bij de juiste mensen
    Communiceer over je tijdsprobleem met mensen die er iets aan kunnen doen. Klagen bij de collega's heeft meestal weinig nut. Ga naar je baas.
       

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Aanbevolen jobs

Wij jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden onderaan deze pagina, maar ook op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.