6 tips om beter te luisteren
Wie goed kan luisteren, bouwt betere professionele relaties op en heeft sneller door wat zijn gesprekspartner echt bedoelt. Handig aan de vergadertafel!
(mw)
27 december 2011Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Wie goed kan luisteren, bouwt betere professionele relaties op en heeft sneller door wat zijn gesprekspartner echt bedoelt. Handig aan de vergadertafel!
Ligt jouw bureau bedolven onder stapels papieren en andere rommel? Voel je maar niet schuldig. Integendeel: zo’n puinhoop zou beter werken...
Wie dacht dat weinig slapen en veel uren kloppen, de sleutels tot succes zijn, heeft het mis. Hard werken op kortere momenten, dàt maakt het verschil.
Deze 5 mensen maakten het wel heel gortig op hun werk. Zulke misstappen maak je best alleen als je je werk beu bent.
Wie zijn eigenwaarde probeert op te krikken door zichzelf wijs te maken dat hij goed presteert, kan met depressieve gevoelens geconfronteerd te worden.
Een verkeerd woord tegen collega’s, te familiair met je baas … Op het werk kunnen zulke dingen snel verkeerd vallen. Jobat vertelt je wat je niet moet doen.
De Nationale Bank van België omarmt activity-based working: elke medewerker kiest de concrete werkplek in functie van de taak. Het gebouw, de digitale uitrusting en het HR-beleid maken die aanpak mogelijk.
We gaan dieper in op de taken, gevraagde competenties én de verloning van een field marketeer...
Met welk internationaal paspoort of reispas kan je in de meeste landen op (zaken)reis? Dit zijn de beste (en slechtste) paspoorten...