Verkoopsters evolueren naar personal shoppers
Door de opkomst van e-commerce en het veranderde koopgedrag is het meer dan ooit de consument die aan het stuur zit.
De wereld zit niet echt te wachten op de zoveelste online shop met speelgoed, kinderkledij, zelfgemaakte decoratie of juwelen. Tenzij je je echt onderscheidt van de anderen. Want ja, ook hier speelt de factor ‘opvallen’ een belangrijke rol. Heb je geen X-factor? Dan sta je wel online, maar ‘klopt’ niemand bij je aan.
Een online shop is niet gewoon achteroverleunen en wachten tot het geld binnenrolt. Het is best veel werk. Je moet je aanbod regelmatig aanpassen, mails en prijsaanvragen opvolgen, bij bestellingen alles keurig en veilig inpakken, de verzending regelen, betalingen opvolgen … Inderdaad: je moet er écht mee bezig zijn.
Grote spelers als Bol.com en Amazon.com beschikken over enorme budgetten om reclame te maken. Ze zijn bekend over de grenzen heen. Je moet al met heel aparte artikelen uit de hoek komen, om een koper voor jou te laten kiezen.
Wie online staat, is vatbaar voor commentaren van kopers. Vaak mensen die je niet kennen, en je op details beoordelen. Heb je nog niet zoveel verkopen, en liep er bij eentje iets mis? Dan is dat ene vernietigende commentaar soms al voldoenden om andere geïnteresseerden af te schrikken.
Ligt de marge dan niet veel hoger bij een verkoop dan in een gewone winkel? Hij ligt hoger, ja. Je hoeft geen winkelpand te huren, geen personeel in te schakelen, ... Kleine spullen kun je zelfs makkelijk in een kamer stockeren en via de post versturen. Met grote producten moet je vaak al een magazijn huren en personeel inschakelen. En dan lopen de kosten natuurlijk op.
Dit alles neemt niet weg dat je er vooral voor moet gaan als je goesting hebt om een webshop op te richten. Reken niet meteen op winst. Beschouw het als een leerproces. En als een leuke bijverdienste. Wie het alleen doet voor het geld, houdt het minder lang vol dan wie een webshop met plezier runt.
Bron: rtlz.nl
21 oktober 2019Door de opkomst van e-commerce en het veranderde koopgedrag is het meer dan ooit de consument die aan het stuur zit.
X2O is een snelgroeiende Belgische badkamerspecialist, met vandaag 21 badkamerwinkels in België en Nederland, en richt zich op de particuliere badkamermarkt.
Onbelast bijverdienen mag niet meer... maar er zijn wél nog heel wat mogelijkheden om toch nog een aardig centje extra te verdienen!
Telenet is meer dan een telecombedrijf. De manier waarop de organisatie inzet op digitale transformatie, trok het afgelopen jaar Charlotte, Sophie en Switlana over de streep om er te werken.
63% van de medewerkers in ons land kampt met overgewicht. 4 op 10 doen zelden of nooit fysieke activiteiten...
Soms zitten mensen niet op de juiste plaats. Een typisch voorbeeld daarvan is de baas die bovenaan de ladder staat, maar niet capabel is. Klinkt bekend?
Hoe gaat het met de kennis van Engels in ons land? Ontdek het hier...
Vriendschappen op het werk zijn een groot vraagstuk voor beginnende werknemers. Hoe ga je om met je collega’s en waar trek je de grens?
Maar nipt op tijd op het werk komen, oogt niet professioneel. Misschien toch eens overwegen om wat eerder op het werk te verschijnen? We zetten 7 voordelen op een rijtje.