Verkoopsters evolueren naar personal shoppers
Door de opkomst van e-commerce en het veranderde koopgedrag is het meer dan ooit de consument die aan het stuur zit.
De wereld zit niet echt te wachten op de zoveelste online shop met speelgoed, kinderkledij, zelfgemaakte decoratie of juwelen. Tenzij je je echt onderscheidt van de anderen. Want ja, ook hier speelt de factor ‘opvallen’ een belangrijke rol. Heb je geen X-factor? Dan sta je wel online, maar ‘klopt’ niemand bij je aan.
Een online shop is niet gewoon achteroverleunen en wachten tot het geld binnenrolt. Het is best veel werk. Je moet je aanbod regelmatig aanpassen, mails en prijsaanvragen opvolgen, bij bestellingen alles keurig en veilig inpakken, de verzending regelen, betalingen opvolgen … Inderdaad: je moet er écht mee bezig zijn.
Grote spelers als Bol.com en Amazon.com beschikken over enorme budgetten om reclame te maken. Ze zijn bekend over de grenzen heen. Je moet al met heel aparte artikelen uit de hoek komen, om een koper voor jou te laten kiezen.
Wie online staat, is vatbaar voor commentaren van kopers. Vaak mensen die je niet kennen, en je op details beoordelen. Heb je nog niet zoveel verkopen, en liep er bij eentje iets mis? Dan is dat ene vernietigende commentaar soms al voldoenden om andere geïnteresseerden af te schrikken.
Ligt de marge dan niet veel hoger bij een verkoop dan in een gewone winkel? Hij ligt hoger, ja. Je hoeft geen winkelpand te huren, geen personeel in te schakelen, ... Kleine spullen kun je zelfs makkelijk in een kamer stockeren en via de post versturen. Met grote producten moet je vaak al een magazijn huren en personeel inschakelen. En dan lopen de kosten natuurlijk op.
Dit alles neemt niet weg dat je er vooral voor moet gaan als je goesting hebt om een webshop op te richten. Reken niet meteen op winst. Beschouw het als een leerproces. En als een leuke bijverdienste. Wie het alleen doet voor het geld, houdt het minder lang vol dan wie een webshop met plezier runt.
Bron: rtlz.nl
21 oktober 2019Door de opkomst van e-commerce en het veranderde koopgedrag is het meer dan ooit de consument die aan het stuur zit.
X2O is een snelgroeiende Belgische badkamerspecialist, met vandaag 21 badkamerwinkels in België en Nederland, en richt zich op de particuliere badkamermarkt.
Tijdens een sollicitatie mag een werkgever niet meer persoonsgegevens over jou verzamelen dan nodig. Maar wat betekent dat concreet?
Liantis waardeert en stimuleert duurzaam ondernemerschap proactief. Net daarin maakt Liantis het verschil: met innovatieve digitale tools en advies op maat. Tina en Laura leggen uit hoe Liantis haar klanten ontzorgt zodat die vlot en succesvol kunnen ondernemen.
De Young Talent Journey ondersteunt jonge starters om hun weg te vinden binnen Telenet. Dat is zeker niet altijd vanzelfsprekend als jonge werknemer.
Het idee alleen al om op je baas af te stappen en opslag te vragen, doet bij velen de knieën knikken... Jobat stoomt je klaar voor dat ongemakkelijke gesprek!
Echt gebeurd in de winkelstraat. Aan een etalage hangt een blad: Gezocht: studenten met goed voorkomen. Maar mag dat wel?
De elektrische wagen zet zijn opmars ook verder op de arbeidsmarkt. De gezochte profielen gaan van technici tot verkoopprofielen.
Het Japanse marketingbedrijf Piala Inc. besloot recent om niet-rokers te belonen met 6 extra vakantiedagen. Maar waarom? En werkt zoiets écht?