Jonge chef zoekt personeel via Facebook en YouTube
Wie tegenwoordig jonge mensen wil bereiken, beroept zich best tot social media als Facebook en YouTube. Dat is immers waar het jonge publiek zit.
Het is niet altijd even gemakkelijk om als starter op te vallen bij bedrijven. Heb je nog geen ervaring of ken je niet de juiste mensen? Dan ben je soms al verloren voor je eraan begonnen bent. Daarom bedacht Vodafone Foundation voor het zevende jaar op rij dé oplossing voor iedereen die nog op zoek is naar zijn ultieme droombaan.
Een job aan de haak slaan bij een internationaal goed doel is geen lachertje. Danielle Puma, manager van Vodafone Foundation The Netherlands, legt uit: ‘Er zijn voldoende gemotiveerde starters, maar door een gebrek aan ervaring of contacten geraken ze niet aan hun droomjob. Via onze procedure, kunnen ze alvast een poging wagen.’
En ook dit jaar waren er bij de functies die ‘gewonnen’ konden worden enkele om de wenkbrauwen voor te fronsen:
Allemaal leuke functies, maar krijgen de gelukkigen ook een goede verloning? Naast een jaarsalaris, krijgen ze ook een onkostenvergoeding en een mobiele telefoon van Vodafone.
De selectie verschilt erg van normale sollicitatieprocedures. Wie zich inschreef op de website World of Difference was meteen in de running voor de droomjob. Via voldoende promotie op blogs, sociale media, via flyers, filmpjes,… moesten de deelnemers stemmen ronselen. Per baan gingen er vijf kandidaten door naar de volgende ronde, de finaleronde. Uit deze laatste groep werden dan twee mensen gekozen die al zeker waren van een sollicitatiegesprek. Van dan af, lag alles in handen van het goede doel zelf.   
Of het doeltreffend is? ‘Tot nu toe kreeg ongeveer negentig procent van de winnaars die meededen aan deze selectieprocedure een vaste baan’, aldus Vodafone Foundation manager Danielle.
Op dit moment zit de wedstrijd in haar eindfase. Wil je weten wie zijn of haar droombaan heeft bemachtigd? Check dan zeker de website World of Difference        
(mw) - Bron: worldofdifference.nl               
6 september 2011Het is niet altijd even gemakkelijk om als starter op te vallen bij bedrijven. Heb je nog geen ervaring of ken je niet de juiste mensen? Dan ben je soms al verloren voor je eraan begonnen bent. Daarom bedacht Vodafone Foundation voor het zevende jaar op rij dé oplossing voor iedereen die nog op zoek is naar zijn ultieme droombaan.
Een job aan de haak slaan bij een internationaal goed doel is geen lachertje. Danielle Puma, manager van Vodafone Foundation The Netherlands, legt uit: ‘Er zijn voldoende gemotiveerde starters, maar door een gebrek aan ervaring of contacten geraken ze niet aan hun droomjob. Via onze procedure, kunnen ze alvast een poging wagen.’
En ook dit jaar waren er bij de functies die ‘gewonnen’ konden worden enkele om de wenkbrauwen voor te fronsen:
Allemaal leuke functies, maar krijgen de gelukkigen ook een goede verloning? Naast een jaarsalaris, krijgen ze ook een onkostenvergoeding en een mobiele telefoon van Vodafone.
De selectie verschilt erg van normale sollicitatieprocedures. Wie zich inschreef op de website World of Difference was meteen in de running voor de droomjob. Via voldoende promotie op blogs, sociale media, via flyers, filmpjes,… moesten de deelnemers stemmen ronselen. Per baan gingen er vijf kandidaten door naar de volgende ronde, de finaleronde. Uit deze laatste groep werden dan twee mensen gekozen die al zeker waren van een sollicitatiegesprek. Van dan af, lag alles in handen van het goede doel zelf.   
Of het doeltreffend is? ‘Tot nu toe kreeg ongeveer negentig procent van de winnaars die meededen aan deze selectieprocedure een vaste baan’, aldus Vodafone Foundation manager Danielle.
Op dit moment zit de wedstrijd in haar eindfase. Wil je weten wie zijn of haar droombaan heeft bemachtigd? Check dan zeker de website World of Difference        
(mw) - Bron: worldofdifference.nl               
6 september 2011Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Wie tegenwoordig jonge mensen wil bereiken, beroept zich best tot social media als Facebook en YouTube. Dat is immers waar het jonge publiek zit.
Premier Yves Leterme slaat de bal af en toe serieus mis op Twitter. Maar hij is niet de enige! Deze 6 werden zelfs ontslagen na hun misstappen ...
Het gebruik van social media zou werknemers creatiever maken. Dat blijkt uit een onderzoek van TNO, een Nederlandse onafhankelijke kennisorganisatie.
Twitter kan een nuttig instrument zijn, niet het minst bij je zoektocht naar werk. Hoe je dat juist moet aanpakken? Jobat.be geeft vijf tips!
Een hospitalisatieverzekering is tegenwoordig een must voor elk gezin. Deze aanvullende verzekering betaalt de kosten terug van een opname in het ziekenhuis die niet vergoed wordt door de wettelijke ziekteverzekering.
Hoe populair moet je zijn op YouTube om er je vaste job van te (kunnen) maken? Mik voor België alvast op ruim 7 miljoen bezoekers op jouw kanaal.
Flexi-jobs zijn populair en steeds meer ondernemers willen die jobs uitbreiden naar andere sectoren: goed idee of niet?
Thuiswerk kan een zegen zijn. Maar niet iedereen heeft dat geluk. Misschien kan een robot in de toekomst wel soelaas bieden?
Wat moet je doen als je als ouder je kind tijdens de werkuren wil begeleiden naar het vaccinatiecentrum? En wat als je jezelf moet laten testen?
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Wie tegenwoordig jonge mensen wil bereiken, beroept zich best tot social media als Facebook en YouTube. Dat is immers waar het jonge publiek zit.
Premier Yves Leterme slaat de bal af en toe serieus mis op Twitter. Maar hij is niet de enige! Deze 6 werden zelfs ontslagen na hun misstappen ...
Twitter kan een nuttig instrument zijn, niet het minst bij je zoektocht naar werk. Hoe je dat juist moet aanpakken? Jobat.be geeft vijf tips!
Het gebruik van social media zou werknemers creatiever maken. Dat blijkt uit een onderzoek van TNO, een Nederlandse onafhankelijke kennisorganisatie.
Eline De Munck is al zeven jaar de bezielster van haar eigen brillenmerk Odette Lunettes. Voor Go for happy Magazine overloopt ze haar carrièrelessen.
Eén op de vijftig werkgevers biedt op dit moment een consumptiecheque aan aan zijn medewerkers. Kan jij genieten van dit extraatje?
Quinten is sinds een paar maanden sustainability & innovation manager bij Arvesta. “Ik wil een job waarmee ik impact kan creëren.”
Niemand is perfect, en de recruiter die jouw jobinterview afneemt dus ook niet. Wat zijn hun grootste zonden?
11,62 euro bruto per uur is het gemiddelde loon in een studentenjob.