Maak lastig denkwerk makkelijk in 7 stappen
Duurt het bij jou soms ook lang voor je met een lastige klus begint? Omdat je niet precies weet hoe je het gaat aanpakken? Volg dan volgend 7 stappen-plan!
Hoe gedraag jij je best in een team om optimaal te presteren? Wat voor teamplayer ben jij? Hoe ga je om met een vervelende collega? Presteren gemende werkgroepen beter? Vind hier alle informatie om perfect teamwork af te leveren en optimaal met elkaar samen te werken!
Duurt het bij jou soms ook lang voor je met een lastige klus begint? Omdat je niet precies weet hoe je het gaat aanpakken? Volg dan volgend 7 stappen-plan!
Privacy is een van de belangrijkste zaken op kantoor, blijkt uit onderzoek. Wij geven 5 manieren om meer privacy te krijgen op het werk.
Het personeelsbestand van bedrijven wordt steeds diverser. Vanaf 2016 zullen niet minder dan vier verschillende generaties met elkaar moeten samenwerken!
Afspraak is afspraak! Toch kan er heel wat misgaan met afspraken. Enkele tips om duidelijkheid te scheppen.
Uit onderzoek blijkt dat overuren doen om je werk te perfectioneren, niet uithaalt. Speel het slim en kom toch op een goed blaadje bij je baas te staan!
Er circuleren veel tips over hoe je snel succesvol kunt worden. Vaak wordt er dan een voor de hand liggende factor over het hoofd gezien: goede manieren.
Door de toenemende werkdruk en werkonzekerheid worden we egoïstischer. Steeds minder mensen zien zichzelf als teamplayer, maar de individuele inzet stijgt.
Of je een teamplayer bent? Wie solliciteert, weet dat hij of zij op die vraag best ‘ja’ antwoordt. Alhoewel: samenwerken zou ons lui maken, zegt onderzoek.
Het bruiste bij Steria Benelux het voorbije jaar van de nieuwe ideeën. Dat was het gevolg van de Innovation Challenge, een idee van ceo Bart Denoodt.
'Teamwork is de sleutel tot succes' wordt vaak beweerd. Maar in sommige gevallen leidt het eerder tot luiheid en presteren werknemers juist minder goed.
48 uur lang ‘hackten’ de werknemers van het Gentse digitale agentschap Wijs hun bedrijf. “Ze mochten doen wat ze wilden", aldus people manager Ilse Jansoone.
Organisaties moeten nieuwe werknemers tijdens hun eerste 90 dagen extra ondersteunen. Dat zegt onboardingspecialist Ardiënne Verhoeven.
Vandaag zijn er 4 generaties actief op de arbeidsmarkt. Die mix van ervaring en jonge, brute kracht heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen.
Op tijd komen, is een vaardigheid. En vaardigheden kan je leren. Tien tips om altijd op tijd te zijn ...
Onderzoek van een Nederlands adviesbureau toont aan dat het succes van teams kan worden voorspeld op basis van vier persoonlijke eigenschappen of talenten.
Mensen goed kunnen inschatten is niet altijd een gemakkelijke opdracht. Daarom: acht tips die kunnen helpen om de ware aard van anderen te ontdekken.
Zogenaamde 'probleemwerknemers' beseffen vaak niet dat zij eigenlijk het probleem zijn. Achterhaal of jij een moeilijke mens bent op het werk.
In het boek 'Top Dog: The Science of Winning and Losing' beschrijven auteurs Po Bronson en Ashley Merryman een aantal opmerkelijke ideeën over teamwork ...
Wanneer werknemers mogen kiezen met wie ze samenwerken, geven ze steevast de voorkeur aan 'de sympathieke ster' of 'sympathieke dwaas' onder hun collega's.
Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de Europese werknemers het belangrijk vindt om mee het succes van hun werkgever te bevorderen.