File maakt je dikker!
Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat werknemers die dagelijks lang in de file moeten staan meer wegen dan collega’s die kortere verplaatsingen moeten maken.
Moet jij elke dag de baan op om naar je werk te gaan? Dan zullen ongetwijfeld ook voor jou de files en het pendelen tot een van je grootste ergernissen behoren. Of niet? Hoe kan jij je mobiliteit en woon-werkverkeer optimaliseren en/of aangenamer maken? Je leest het hieronder en alles wat met je woon-werkverplaatsingen te maken heeft.
Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat werknemers die dagelijks lang in de file moeten staan meer wegen dan collega’s die kortere verplaatsingen moeten maken.
Bellen, zingen en eten zijn veruit de populairste bezigheden tijdens het filerijden, zo blijkt uit onderzoek ...
Als werknemers te laat aankomen op hun werk, dan houden ze meestal de echte reden verborgen.Welke zijn de meest gebruikte en slechtste excuses?
Elke dag met het openbaar vervoer een lange afstand afleggen, is voelbaar aan je gezondheid. Dat blijkt uit onderzoek van de Zweedse Lund University.
Leuke muziek kan de file aangenamer maken, maar verandert niets aan het tijdsverlies. Tenzij je voor een van de vijf alternatieve vervoersmiddelen kiest.
… met de auto of het openbaar vervoer naar je werk gaan. Deze vormen van transport hebben een impact op de gezondheid.
Wie dagelijks meer dan 45 minuten pendelt, loopt 40 procent meer kans op om te scheiden. Dat blijkt uit onderzoek van de Umeá Universiteit van Zweden.
De werken aan het viaduct in Vilvoorde starten. Om de files te helpen trotseren, trakteert Microsoft de pendelaars op croissants en koffie.
Thuiswerken is heel populair om werk en privé beter op elkaar te kunnen afstemmen. Maar dat is niet alles: een Nederlandse studie berekende dat een werknemer zo maandelijks ook 600 kilometer minder in de file staat.
Een autoloze zondag is goed om het milieubewustzijn te vergroten. Maar bedrijven die milieuvriendelijke vervoersmiddelen stimuleren, die maken echt het verschil. Dat kan op verschillende manieren.
Sommigen gaan wel heel ver om terug aan de slag te geraken. Eén man heeft er zelfs een trip van 16 uur voor over.
Ondanks alle maatregelen om bedrijfswagens minder lucratief te maken, blijft het een aantrekkelijk extralegaal voordeel. Voor de werknemer vertegenwoordigt het zo’n 5 procent van zijn totale beloningspakket.
Als het van Gene Vangampelaere en Peter Vivey afhangt, verdunnen de files vanaf maandag, dankzij ‘shared offices’. Jobat vroeg tekst en uitleg ...
Volgens werkgevers- en wernemersorganisaties.zijn het vinden van en omgaan met talent, alsook de files, de belangrijkste uitdagingen voor Brussel.