Enkel nog elektrische bedrijfswagens? 8 vragen beantwoord
De verdere elektrificatie van het bedrijfswagenpark raakt in een stroomversnelling. Wat zijn de gevolgen voor werknemers, en wat als je geen bedrijfswagen wil?
Moet jij elke dag de baan op om naar je werk te gaan? Dan zullen ongetwijfeld ook voor jou de files en het pendelen tot een van je grootste ergernissen behoren. Of niet? Hoe kan jij je mobiliteit en woon-werkverkeer optimaliseren en/of aangenamer maken? Je leest het hieronder en alles wat met je woon-werkverplaatsingen te maken heeft.
De verdere elektrificatie van het bedrijfswagenpark raakt in een stroomversnelling. Wat zijn de gevolgen voor werknemers, en wat als je geen bedrijfswagen wil?
Telewerken doe je in principe waar je maar wil … maar niet altijd wanneer je maar wil. Toch zijn heel wat taken perfect uit te voeren buiten de “kantooruren”!
Elke dag met het openbaar vervoer een lange afstand afleggen, is voelbaar aan je gezondheid. Dat blijkt uit onderzoek van de Zweedse Lund University.
Leuke muziek kan de file aangenamer maken, maar verandert niets aan het tijdsverlies. Tenzij je voor een van de vijf alternatieve vervoersmiddelen kiest.
Je kan die lange, saaie rit naar het werk beter zo aangenaam mogelijk maken. Enkele tips die je hierbij kunnen helpen …
Belgische medewerkers telewerken nog altijd een aanzienlijk deel van hun werktijd. En dat zal nog minstens tot in 2021 aanhouden.
Zit je (bijna) elke dag minstens een half uur op de trein of tram? Om de tijd te doden zijn er heel wat interessante gadgets...
Het prima uitgebouwde openbaar vervoer en een betere fietsinfrastructuur maken Brussel een pak bereikbaarder om er te gaan werken.
Minder onderweg, mensgericht hybride werken, slimmer en groener: dat zijn de drie pijlers van het Charter Baanbrekende Werkgever.
Lockdown = thuiswerken. Weg woon-werkverkeer dus. Maar wat deed de Belg met die plotse extra vrije tijd?
Pendel jij elke dag met het openbaar vervoer naar je werk? Leer dan hoe je kan mediteren in de trein, de metro of de bus en kom totaal ontspannen aan.
Op het eerste zicht is pendelen van en naar je werk absoluut geen pretje, tot je de psychologische voordelen ontdekt.
De gemiddelde Belgische automobilist stond vorig jaar 21 uur in de file. Dat komt overeen met bijna drie werkdagen per jaar. Hoe maak je daar het beste van?
Ook als het weer én de afstand meezitten, grijpen werknemers sneller naar hun auto dan naar hun fiets.Daarom: 7 redenen om toch die fiets van stal te halen!
Ruim 85% van de Limburgers gebruikt regelmatig de auto om naar het werk te gaan. Dat is veel meer dan elders in het land.
Ook al willen sommigen de hoofdstad wel leren kennen, toch merken we bij de meesten weerstand. Bereikbaarheid wordt als de grootste drempel gezien.
We werken steeds mobieler: op de trein, in de file … even je mail checken op je smartphone, terwijl je in de supermarkt staat … En waarom ook niet?
Tot 400 kilometer: zo veel file staat er soms tijdens een regenachtige ochtendspits. Toch zijn er efficiënte remedies, al moet de werkgever meewillen.
Wanneer is woon-werkverkeer arbeidstijd? Het ter beschikking staan van je werkgever betekent niet noodzakelijk dat je ook effectief arbeidsprestaties moet leveren.
Duurzame alternatieven voor de bedrijfswagen, zoals carpooling en de fiets, winnen terrein.