4 must do's in een nieuwe job
Helaas lopen die eerste werkdagen niet altijd van een leien dakje. Enkele tips om tijdens de eerste maand van je nieuwe job toch een goede indruk te maken.
Hoe ga je best om met collega’s? Wat doe je ermee op Facebook? Wat doe je met een collega die iedereen haat? Hoe kunnen jullie best samenwerken, op het werk, of van thuis uit? Hoe raak je bevriend, of slaag je erin elkaar de hele dag te dulden?
Hier vind je alle antwoorden en tips wat je moet doen en hoe je moet omgaan met je collega’s op het werk!
Helaas lopen die eerste werkdagen niet altijd van een leien dakje. Enkele tips om tijdens de eerste maand van je nieuwe job toch een goede indruk te maken.
Nooit eerder was de afstand tussen collega’s zo groot. Letterlijk dan toch, want ondanks al dat telewerk voelen we ons meer thuis op het werk.
De kantine als slaapkamer? Voor Wim was het vier nachten realiteit nadat een andere medewerker positief testte op het coronavirus. (+ VIDEO)
Er zijn 3 sollicitanten. De eerste heeft een hoog IQ. Nummer twee werkt erg planmatig en betrouwbaar. En de derde is creatief. Wie kies je best?
Het is niet altijd voor iedereen even duidelijk wat nu wel of niet door de beugel kan op het bedrijfsfeest. Daarom: de do's en don'ts op een rij.
Ook organisatoren van teambuildings hebben flink te lijden onder de coronapandemie. Maar ze vonden een nieuwe adem met een digitaal aanbod.
Het ‘Nieuwe Werken’ is hip tegenwoordig. Maar wat is dat nu eigenlijk, ‘Nieuw Werken’? Jobat zocht het voor je uit en geeft meteen 3 anti-valkuil-tips!
We worden zonder grenzen geboren, maar grenzen stellen en je bewust worden van jouw grenzen is enorm belangrijk voor goede werkrelaties.
Voortaan laat je de mensen rondom je beter met rust want het rubberen eendje helpt je even goed om een eurekamoment te krijgen.
Slechts 16 procent van de nieuw aangeworven medewerkers beschikt over de juiste vaardigheden voor hun (toekomstige) job.
Je werk kan soms de meest heftige emoties opwekken. Dan is de 20 minuten-regel dé oplossing. En het helpt je ook om minder te snoepen!
Een knap uiterlijk is niet altijd een voordeel. Minder aantrekkelijke collega’s worden vaker serieus genomen dan uitgesproken knappe collega’s.
Extroverte werknemers zijn roepers en hun introverte tegenhangers zijn asociaal. Dat zijn de mythes. Maar laat deze twee types samenwerken en de resultaten zijn beter.
Iedereen maakt wel eens een fout, waardoor het nodig is om zich te excuseren. De beste manier is om dat in persoon te doen, maar wat als dat geen optie is?
Je hebt ze overal wel, collega’s die de hele dag door klagen en zagen. Vind jij het irritant om tussen negativo’s te vertoeven? Leer ermee omgaan!
Het laatste wat je wilt is ’s avonds laat of in het weekend opgebeld worden door je baas, je collega of een klant. Maar niet iedereen is het daarmee eens.
Veel mensen zijn ongelukkig op het werk omdat ze geen erkenning krijgen voor wat ze doen. Daarom een pleidooi om meer complimentjes te geven op kantoor!
Sommige teams op kantoor zijn een ware vriendengroep, andere teams staan elkaar naar het leven. In welk team werk jij?
Twee parttimers in plaats van één fulltimer? Niet alleen de werknemer wordt er beter van, maar ook de werkgever!
Ben je het beu dat je baas of je collega’s gewoon over je heen lopen? Dan is het tijd om wat assertiever te zijn.