Handen schudden en kussen op de werkvloer terug van weggeweest
Een overeenkomst bezegelen met een handdruk, dat voelde de laatste maanden nogal gekunsteld. Gaan we na de zomer weer handen schudden en kussen op de werkvloer?
Hoe ga je best om met collega’s? Wat doe je ermee op Facebook? Wat doe je met een collega die iedereen haat? Hoe kunnen jullie best samenwerken, op het werk, of van thuis uit? Hoe raak je bevriend, of slaag je erin elkaar de hele dag te dulden?
Hier vind je alle antwoorden en tips wat je moet doen en hoe je moet omgaan met je collega’s op het werk!
Een overeenkomst bezegelen met een handdruk, dat voelde de laatste maanden nogal gekunsteld. Gaan we na de zomer weer handen schudden en kussen op de werkvloer?
Een goede communicatie bevordert de sfeer op de werkvloer én de band met je collega’s. Deze vijf tips stimuleren een transparante communicatie op de werkvloer.
Heel wat werknemers kiezen er bewust voor om hun prestaties tot het absolute minimum te beperken. Het fenomeen heeft ook een naam: quiet quitting.
Onderbreken tijdens een online meeting kan een uitdaging zijn. Enkele tips om op een beleefde en niet opdringerige manier de aandacht te trekken...
Soms zegt één blik meer dan duizend woorden. Toch ben je maar beter genuanceerd wanneer je de lichaamstaal van je gesprekspartner probeert te lezen.
Diversiteit en inclusie zijn cruciaal. Maar wat is het verschil?
Zet 5 (of 10, 20 …) Gen X’ers samen met evenveel Gen Y’ers én Gen Z’ers en je bent goed op weg naar succes. Want met alleen maar ‘oude rotten’ of digital natives zal dat niet lukken...
Uit het oog, uit het hart? Ruim één op de vier werknemers (26%) heeft tegenwoordig een minder hechte band met zijn of haar collega’s.
Er is te weinig aandacht voor introverte werknemers en dat is niet alleen negatief voor het welzijn van de werknemers, maar ook voor de economie.
Wil je je werkrelaties nieuw leven in blazen? Luister dan goed naar … de Oekraïense president Zelenski!
Minder onderweg, hybride werken, groener verplaatsen: aan deze uitdagingen kunnen organisaties vandaag niet voorbij. Maar hoe pakken ze die concreet aan?
Narcisten bezitten vooral negatieve eigenschappen maar ze blijken wel succesvol op de werkvloer. Hun charisma en zelfvertrouwen spelen hierbij een grote rol.
Eerlijkheid en integriteit worden de belangrijkste eigenschap voor de leiders van morgen, die tegelijk aandacht moeten hebben voor duurzaamheid.
Bezorgt je job je al genoeg arbeidsvreugde waardoor je niet per se aanwezig wil/moet zijn op dat verplichte bedrijfsfeestje of die “spontane” afterwork party?
Staat het vertrek van een collega op de planning? Met deze cadeautips zorg je voor een onvergetelijk afscheid.
Wat maakt een organisatie de 'beste werkplek'? Dirk Buyens en Astrid Vandenbroucke van het Great Place to Work Institute vertellen het.
Leeftijd heeft een polariserende factor op de werkvloer. Maar vooral de oudere werknemers blijken er last van te hebben...
Stronger together. Dat is de insteek van Helping Hands, een initiatief waarbij mensen van Arvesta’s hoofdkwartier op drukke dagen hun collega’s in de winkels helpen.
Bijna één op de vijf werknemers werd vorig jaar geconfronteerd met verbaal geweld van collega’s. Als leidinggevende wordt er vaker tegen je geroepen.
Hard aan het werk? Vergeet niet om doorheen de dag een aantal korte pauzes te nemen. We stelden een lijst samen met zaken die je tijdens je pauzemomenten kan doen.