6 tips om 'nee' te zeggen tegen extra werk
Neen, een keer “nee” zeggen tegen je collega op het werk wanneer je nog maar eens een extra opdracht krijgt, is niks om je schuldig over te voelen...
Het is een probleem dat veel mensen bekend in de oren klinkt: je job is oké maar je baas is onuitstaanbaar. Wat kan je hieraan doen? En wat moet je doen als je baas wil dat je altijd bereikbaar bent? Vind hier alles over omgaan met je baas.
Je bent baas geworden? Proficiat! Wij geven je enkele tips van wat je wel en niet moet doen. Of weet je liever welk type baas jij bent? Vind hier alles over baas worden…
Neen, een keer “nee” zeggen tegen je collega op het werk wanneer je nog maar eens een extra opdracht krijgt, is niks om je schuldig over te voelen...
Complimentjes over het werk motiveren en zorgen ervoor dat we ons meer gewaardeerd voelen. Toch hoort een kwart van de werknemers ze nooit.
Voor 2023 zijn er in België 87 organisaties gecertificeerd met het Top Employer label. Dat heeft het Top Employer Institute bekendgemaakt.
Het fenomeen dat kleine mensen hun gestalte zouden compenseren met dominant gedrag, heeft ook een naam: het Napoleon-complex. Klopt dit verschijnsel?
Quiet quitting, dat kenden we al. Het is de minimale invulling van je job. Maar wat is quiet firing precies?
Een inclusieve en diverse werkplek is vandaag een must voor bedrijven. Overal. Toch voldoet ons land niet altijd aan de verwachtingen...
Hoe pak je een moeilijk gesprek met je werkgever of collega aan? En vooral, wat kan je beter vermijden? Ontdek hier 5 tips.
Als werknemer krijg je sowieso te maken met een baas. Het goede nieuws is dat de rol van de baas er in de toekomst wellicht iets anders zal uitzien.
Op diverse vlakken hebben werkgevers en (potentiële) werknemers een andere kijk. Er gaapt met andere woorden een kloof tussen werkgever en kandidaat...
Een gesprek met je werkgever kan lastig zijn. Zeker wanneer je iets delicaats wil bespreken. Hoe pak je zo’n gesprek dan best aan? Lees hier 5 do’s-and-don’ts.
Ook op het werk zijn de prestaties pas goed als het team functioneert. En zo’n goed team heeft een positieve impact op klanten én patiënten. Maar hoe herken je een sterk team?
Natuurlijk vult iedereen zijn of haar geluk zelf in. Maar als het om werkgeluk gaat, zijn er eigenlijk maar twee zaken van tel.
Uiteraard kan je tijdens of na je sollicitatiegesprek zelf vragen stellen. Je kan bv. polsen naar de bedrijfscultuur. Maar je kan het ook via een omweg doen.
4 dagen per week werken i.p.v. 5 dagen en toch voltijds betaald worden: dankzij de arbeidsdeal kan het. Wat zijn de voorwaarden en hoe werkt het?
Een toxische werkomgeving. Hoe herken je die? En vooral: wat kan je eraan doen?
Een van de redenen waarom mensen hun job opzeggen, is omdat het niet klikt met hun manager. Maar je kan je nieuwe leidinggevende vaak al snel inschatten...
Wie hard werkt en de targets haalt, zal waarschijnlijk bij de baas wel in de bovenste lade liggen. Maar maakt dat van hem of haar ook een betere werknemer?
Wie meer tijd op kantoor besteedt, wordt sneller bij zaken betrokken. Dat schept meer kansen om te stijgen op de carrièreladder...
Diversiteit en inclusie zijn cruciaal. Maar wat is het verschil?
Er is te weinig aandacht voor introverte werknemers en dat is niet alleen negatief voor het welzijn van de werknemers, maar ook voor de economie.