Verkopers moeten nu ook experts sociale media zijn
Dat de digitale transformatie inhakt op de retailsector, is geen geheim. Een gevolg is dat verkopers hun klanten op een andere manier moeten overtuigen.
Tegenwoordig verlopen bijna alle bedrijfsprocessen via de digitale snelweg. Werknemers die hun job nog tot aan hun pensioen zo goed mogelijk willen uitvoeren, zijn dus genoodzaakt om hun kennis van de nieuwe werkmethodes uit te breiden. Willen ze zichzelf blijven bewijzen, moeten ze mee de digitale transformatie ondergaan.
“We stellen echter vast dat heel wat bedrijfsleiders en andere leidinggevenden zelf niet de nodig kennis en ervaring hebben om hun mensen mee te nemen in het digitale proces”, zeggen Eline Grouwels en Elke Struys van Umital, een samenvoeging van ‘human’ en ‘capital’. “Zij zijn vragende partij naar ondersteuning, zodat de hele organisatie tijdig op de digitale trein kan springen.”
Eline en Elke hebben daarom een business game ontwikkeld en een online academie opgericht. In september zijn deze hulpmiddelen beschikbaar. “We leggen de nadruk op het leerproces dat voor volwassenen haalbaar is. Niet iedereen krijgt de nieuwe technieken vliegensvlug onder de knie. Als de kennisoverdracht met de juiste mindset gebeurt, bijvoorbeeld door een speels competitie-element in te bouwen, zal de informatie sneller doorsijpelen en langer blijven hangen.”
“Een tweede focus is gericht op ‘futureproof skills’. Wat er aangeleerd wordt, moet een meerwaarde zijn voor de rest van de loopbaan, waardoor mensen langer aan boord van hun organisatie zullen blijven. En dan is iedereen winnaar, want om menselijk kapitaal te laten renderen is het noodzakelijk dat kmo’s blijven investeren in de relevante competenties van hun medewerkers.”
(kme)
23 augustus 2019Tegenwoordig verlopen bijna alle bedrijfsprocessen via de digitale snelweg. Werknemers die hun job nog tot aan hun pensioen zo goed mogelijk willen uitvoeren, zijn dus genoodzaakt om hun kennis van de nieuwe werkmethodes uit te breiden. Willen ze zichzelf blijven bewijzen, moeten ze mee de digitale transformatie ondergaan.
“We stellen echter vast dat heel wat bedrijfsleiders en andere leidinggevenden zelf niet de nodig kennis en ervaring hebben om hun mensen mee te nemen in het digitale proces”, zeggen Eline Grouwels en Elke Struys van Umital, een samenvoeging van ‘human’ en ‘capital’. “Zij zijn vragende partij naar ondersteuning, zodat de hele organisatie tijdig op de digitale trein kan springen.”
Eline en Elke hebben daarom een business game ontwikkeld en een online academie opgericht. In september zijn deze hulpmiddelen beschikbaar. “We leggen de nadruk op het leerproces dat voor volwassenen haalbaar is. Niet iedereen krijgt de nieuwe technieken vliegensvlug onder de knie. Als de kennisoverdracht met de juiste mindset gebeurt, bijvoorbeeld door een speels competitie-element in te bouwen, zal de informatie sneller doorsijpelen en langer blijven hangen.”
“Een tweede focus is gericht op ‘futureproof skills’. Wat er aangeleerd wordt, moet een meerwaarde zijn voor de rest van de loopbaan, waardoor mensen langer aan boord van hun organisatie zullen blijven. En dan is iedereen winnaar, want om menselijk kapitaal te laten renderen is het noodzakelijk dat kmo’s blijven investeren in de relevante competenties van hun medewerkers.”
(kme)
23 augustus 2019Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Dat de digitale transformatie inhakt op de retailsector, is geen geheim. Een gevolg is dat verkopers hun klanten op een andere manier moeten overtuigen.
Plaats- en tijdonafhankelijk werken is vandaag al ingeburgerd. Dit betekent ook dat de technologie dit optimaal moet ondersteunen. De vraag is natuurlijk: hoe? En wat is belangrijk?
Landbouwgroep Arvesta zet flink in op digitale meetings. “Wij doen gemiddeld al 130 videocalls per dag.”
25 procent van de Vlaamse werkgevers vindt bijleren nog altijd geen prioriteit, ook al gaat de digitale transitie steeds verder.
De website Wired.com gaat elk jaar op zoek naar de slechtste werkplek ooit. Via Twitter kan je met de hashtag #saddesk een foto van je bureau insturen ...
Corda Campus in Hasselt is dé hotspot voor IT-talent in onze provincie. “Talent zal vloeien naar alle richtingen. Er is genoeg voor iedereen.”
Commerciële talenten zijn door veel bedrijven gegeerd, de laatste tijd. Ook bank-verzekeraar KBC is er voortdurend naar op zoek.
Jobat vroeg partner, keynote speaker en marketingspecialist Rik Vera naar de toekomst van sales en marketing. Wat zijn de gevolgen voor jouw salesjob?
Grote kans dat de job die jij nu uitvoert twintig jaar geleden (of misschien zelfs vijf jaar geleden) nog niet bestond. Beroepen zijn constant in evolutie en elk jaar komen er dan ook nieuwe soorten functies bij.
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
25 procent van de Vlaamse werkgevers vindt bijleren nog altijd geen prioriteit, ook al gaat de digitale transitie steeds verder.
De website Wired.com gaat elk jaar op zoek naar de slechtste werkplek ooit. Via Twitter kan je met de hashtag #saddesk een foto van je bureau insturen ...
Jobat vroeg partner, keynote speaker en marketingspecialist Rik Vera naar de toekomst van sales en marketing. Wat zijn de gevolgen voor jouw salesjob?
Dat de digitale transformatie inhakt op de retailsector, is geen geheim. Een gevolg is dat verkopers hun klanten op een andere manier moeten overtuigen.
Commerciële talenten zijn door veel bedrijven gegeerd, de laatste tijd. Ook bank-verzekeraar KBC is er voortdurend naar op zoek.
Corda Campus in Hasselt is dé hotspot voor IT-talent in onze provincie. “Talent zal vloeien naar alle richtingen. Er is genoeg voor iedereen.”
Landbouwgroep Arvesta zet flink in op digitale meetings. “Wij doen gemiddeld al 130 videocalls per dag.”
Grote kans dat de job die jij nu uitvoert twintig jaar geleden (of misschien zelfs vijf jaar geleden) nog niet bestond. Beroepen zijn constant in evolutie en elk jaar komen er dan ook nieuwe soorten functies bij.
Plaats- en tijdonafhankelijk werken is vandaag al ingeburgerd. Dit betekent ook dat de technologie dit optimaal moet ondersteunen. De vraag is natuurlijk: hoe? En wat is belangrijk?