IN BEELD: Het excentrieke bureau van Mark Parker, CEO van Nike
Mark Parker, de CEO van Nike, is een fervent verzamelaar. Dat bewijst zijn grote verzameling aan Nike-schoenen, kunstwerken en originele filmattributen.
Rudy Moenaert, professor of strategic marketing bij de business-scholen TIAS en AMS, schreef het boek Marketing met ballen. De professor kaderde op de recente Master Marketeers-conferentie van STIMA het belang van innovatie met voorbeelden, waarvan we je deze twee niet wilden onthouden:
Moeten bedrijven, ondanks deze wijsheid, veranderen? “Ja. In de routine schuilt de ondergang”, vindt Rudy Moenaert. “Playboy heeft bijvoorbeeld een hardcore – no pun intended – beslissing gemaakt: geen naakt meer.” Playboy was dus al jaren het blad met de zogezegde sterke interviews, maar nu moet het dat dus écht worden. Wat was hun motivatie om blootmodellen af te voeren? Moenaert: “Iedereen is slechts één klik verwijderd van elke denkbare seksuele handeling. Playboy gaat dus radicaal mee met zijn tijd, en vermijdt hierbij de Icarus-paradox: de oorzaak van succes is vaak ook de reden van de ondergang.”
Moenaert vindt dat bedrijven en (marketing)mensen hun manier van werken moeten veranderen. Soms moet je het geweer van schouder veranderen. “We hebben te veel zitten sleutelen aan hetzelfde recept. Als de soep niet goed is, kun je er zout bijdoen. Maar als je dat blijft doen, eindig je met de Dode Zee.”
(sdc) – Bron: MARK Magazine
Mark Parker, de CEO van Nike, is een fervent verzamelaar. Dat bewijst zijn grote verzameling aan Nike-schoenen, kunstwerken en originele filmattributen.
De 31-jarige Oostenrijkse presentatrice en playmate Cathy Zimmermann zegt haar televisiecarrière vaarwel om te kunnen zorgen voor terminale patiënten ...
Er moet steeds meer gedaan worden met minder mensen en we krijgen steeds meer informatie te verwerken. Het resultaat: gestreste kantoorwerkers. Tenzij ...
We vroegen aan Marketing & Sales Manager Maarten Mellemans (28) uit Antwerpen hoeveel hij netto per maand verdient …
Flexibel werken toestaan is de beste manier om de dagelijkse productiviteit van werknemers te verhogen. Dat blijkt uit onderzoek van wervingsbureau Ortus.
Verschillende onderzoekers hebben aangetoond dat de gedragingen van dominante personen zoals bazen sterk gelijken op die van mensapen. Enkele voorbeelden...
Tijdens een sollicitatiegesprek krijg je van de recruiter heel wat vragen op je afgevuurd. Natuurlijk mag en kan jij zelf ook vragen stellen!
Wat doet een Junior Accountant precies? Welke vaardigheden zijn belangrijk? En welk salaris mag hij/zij verwachten?
Hoe geraak je van die junior in je functietitel af? Dat is vooral een kwestie van tijd. Al kan je die groei wél flink versnellen.