

Iedereen een bedrijfswagen? Geen probleem!
Wie heeft er recht op een bedrijfswagen en wie niet? Als het aan staalbedrijf ArcelorMittal in Gent ligt, krijgt iedereen er vanaf nu eentje.
1 van 95
VolgendeIn Wallonië gebruiken werknemers hun privéwagen (70%) nog meer dan in Vlaanderen (61%) en Brussel (25%).
“Het is logisch dat onze wegen dichtslibben”, zegt Hermina Van Coillie, HR Research Expert bij Securex.
“Als al deze mensen op hetzelfde uur op kantoor moeten zijn en ongeveer op hetzelfde uur weer stoppen, is dit onvermijdelijk. Deze verkeerssituatie kunnen we verbeteren door bijvoorbeeld snel werk te maken van een wettelijk kader voor glijdende uren”, stelt ze. “Ook het thuiswerk promoten waar het kan, biedt soelaas voor de toenemende congestie.”
(wv) - Bron: MARK Magazine
Wie heeft er recht op een bedrijfswagen en wie niet? Als het aan staalbedrijf ArcelorMittal in Gent ligt, krijgt iedereen er vanaf nu eentje.
Ook al sta je meer in de file dan je lief is, toch blijkt het openbaar vervoer of wonen in de stad voor velen geen alternatief.
Ook als het weer én de afstand meezitten, grijpen werknemers sneller naar hun auto dan naar hun fiets.Daarom: 7 redenen om toch die fiets van stal te halen!
De Belg besteedt gemiddeld 54 minuten per dag aan zijn woon-werkverkeer. Het maakt dus een groot verschil of je die tijd als werkuren mag tellen of niet.
Alle werknemers met een buitenfunctie, die een auto het meest nodig hebben, worden het zwaarst getroffen door de nieuwe regels van de regering Di Rupo.
In België rijden ongeveer 400.000 bedrijfswagens rond. Om autobestuurders op de fiets te krijgen, bedacht ALD Automotive het concept van de 'poolbike'.
Hooggeschoolden nemen door het economisch klimaat steeds vaker jobs aan die verder van hun woonplaats liggen.
We vroegen aan Fientje (35) uit Evergem hoeveel zij verdient en wat haar job inhoudt.
Waarom is het zo belangrijk om aan het einde van je presentatie op een goeie manier af te ronden?
Wij jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?