7 redenen om met de fiets naar het werk te gaan
Ook als het weer én de afstand meezitten, grijpen werknemers sneller naar hun auto dan naar hun fiets.Daarom: 7 redenen om toch die fiets van stal te halen!
In Wallonië gebruiken werknemers hun privéwagen (70%) nog meer dan in Vlaanderen (61%) en Brussel (25%).
“Het is logisch dat onze wegen dichtslibben”, zegt Hermina Van Coillie, HR Research Expert bij Securex.
“Als al deze mensen op hetzelfde uur op kantoor moeten zijn en ongeveer op hetzelfde uur weer stoppen, is dit onvermijdelijk. Deze verkeerssituatie kunnen we verbeteren door bijvoorbeeld snel werk te maken van een wettelijk kader voor glijdende uren”, stelt ze. “Ook het thuiswerk promoten waar het kan, biedt soelaas voor de toenemende congestie.”
(wv) - Bron: MARK Magazine
In Wallonië gebruiken werknemers hun privéwagen (70%) nog meer dan in Vlaanderen (61%) en Brussel (25%).
“Het is logisch dat onze wegen dichtslibben”, zegt Hermina Van Coillie, HR Research Expert bij Securex.
“Als al deze mensen op hetzelfde uur op kantoor moeten zijn en ongeveer op hetzelfde uur weer stoppen, is dit onvermijdelijk. Deze verkeerssituatie kunnen we verbeteren door bijvoorbeeld snel werk te maken van een wettelijk kader voor glijdende uren”, stelt ze. “Ook het thuiswerk promoten waar het kan, biedt soelaas voor de toenemende congestie.”
(wv) - Bron: MARK Magazine
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Ook als het weer én de afstand meezitten, grijpen werknemers sneller naar hun auto dan naar hun fiets.Daarom: 7 redenen om toch die fiets van stal te halen!
In België rijden ongeveer 400.000 bedrijfswagens rond. Om autobestuurders op de fiets te krijgen, bedacht ALD Automotive het concept van de 'poolbike'.
Wie heeft er recht op een bedrijfswagen en wie niet? Als het aan staalbedrijf ArcelorMittal in Gent ligt, krijgt iedereen er vanaf nu eentje.
Ook al sta je meer in de file dan je lief is, toch blijkt het openbaar vervoer of wonen in de stad voor velen geen alternatief.
De Belg besteedt gemiddeld 54 minuten per dag aan zijn woon-werkverkeer. Het maakt dus een groot verschil of je die tijd als werkuren mag tellen of niet.
Hooggeschoolden nemen door het economisch klimaat steeds vaker jobs aan die verder van hun woonplaats liggen.
Alle werknemers met een buitenfunctie, die een auto het meest nodig hebben, worden het zwaarst getroffen door de nieuwe regels van de regering Di Rupo.
Wie zijn de winnaars bij de Best Workplaces voor België voor 2021? Ontdek het hier!
Wie voor z’n bedrijf een bepaalde doelstelling of target bereikt, kan hier extra voor verloond worden. Maar wat is het nadeel hiervan?
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Ook al sta je meer in de file dan je lief is, toch blijkt het openbaar vervoer of wonen in de stad voor velen geen alternatief.
Hooggeschoolden nemen door het economisch klimaat steeds vaker jobs aan die verder van hun woonplaats liggen.
Ook als het weer én de afstand meezitten, grijpen werknemers sneller naar hun auto dan naar hun fiets.Daarom: 7 redenen om toch die fiets van stal te halen!
In België rijden ongeveer 400.000 bedrijfswagens rond. Om autobestuurders op de fiets te krijgen, bedacht ALD Automotive het concept van de 'poolbike'.
De Belg besteedt gemiddeld 54 minuten per dag aan zijn woon-werkverkeer. Het maakt dus een groot verschil of je die tijd als werkuren mag tellen of niet.
Wie heeft er recht op een bedrijfswagen en wie niet? Als het aan staalbedrijf ArcelorMittal in Gent ligt, krijgt iedereen er vanaf nu eentje.
Alle werknemers met een buitenfunctie, die een auto het meest nodig hebben, worden het zwaarst getroffen door de nieuwe regels van de regering Di Rupo.
Jobhoppen kan een professionele levenswijze zijn, al hou je best wel rekening met de voor- en nadelen...
Je hebt mensen die graag werken, anderen die liever niet werken en nog anderen die … niet kunnen werken, omdat ze arbeidsongeschikt zijn.