10 geboden voor online meetings
Meetings vinden massaal op afstand plaats. Maar hoe pak je zulke online vergaderingen het best aan?
Voor een bedrijf is het altijd beter dat de mensen zich goed voelen in hun job. Interne doorgroeimogelijkheden en het gevoel dat er rekening wordt gehouden met de wensen van de medewerkers zijn belangrijke elementen in een goed retentiebeleid.
Jobrotatie is daarenboven verrijkend voor de medewerker, maar ook voor het bedrijf en het verhoogt de flexibiliteit. Aangezien beide jobs (sales en marketing, red.) met elkaar gelinkt zijn, zal deze switch waarschijnlijk ook gemakkelijk verlopen. Jullie blijven beiden in het bedrijf, waardoor de informatieoverdracht optimaal kan gebeuren.
Bovendien blijven jullie beide beiden beschikbaar om eventuele problemen op te lossen. Jobrotatie is echter niet voor alle functies even evident. Soms is de technische knowhow zo complex dat het enkele jaren duurt om je in te werken. Ook de remuneratie is misschien niet voor beide functies gelijk.
Bespreek dus altijd eerst deze vraag met de manager en met HR. Wanneer iedereen akkoord is met de switch kan het een zeer leerrijke en stimulerende ervaring zijn voor alle partijen.
(Ilse Claes is arbeidspsychologe en business group talent manager bij Tessenderlo Group).
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Meetings vinden massaal op afstand plaats. Maar hoe pak je zulke online vergaderingen het best aan?
De Nederlander Marc van Oostendorp is hoogleraar Nederlands en academische communicatie. Als mensen hem vragen wat dat inhoudt, dan geeft hij een vertaling met enkele termen.
FEIT: België scoort bij de besten als het aankomt op het regelen van de jaarlijkse vakantie. Benieuwd naar wat de cijfers zeggen?
Hoe groot is de vraag naar die universitaire elite op de arbeidsmarkt? Loont een doctoraat als u carrière wil maken? Met andere woorden: wat is de meerwaarde van doctoraten?
We vroegen Louise Vrints (27) uit Antwerpen naar haar job en hoeveel zij verdient ...
In tijden van corona verlopen ook solliciteren en rekruteren meer en meer digitaal. Jobat licht er vijf opvallende initiatieven uit.
Om werknemers die (regelmatig) van thuis werken betrokken te houden, moeten managers een meer persoonlijke relatie met deze mensen opbouwen, zo blijkt.
Vrouwen die op een goede manier make-up gebruiken en dragen krijgen gemiddeld 25 procent meer fooi van de klanten. Dat blijkt uit een studie die de Britse krant the Daily Mail kon inkijken.
Zicht op een leuke job waarop je wilt gaan solliciteren? Wij geven je nog enkele tips mee betreft welke vaardigheden zeker een verschil kunnen maken op je cv!
Wil jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?