Hoe kan je zonder ervaring toch een job scoren?
Sollicitanten met de nodige ervaring zijn gegeerde profielen op de vacaturemarkt. Maar wat als je geen ervaring hebt en toch die job wil binnenhalen?
Op zoek naar een job? Dan wil je natuurlijk een goede eerste indruk maken. Maar als je de voorbije jaren van baas naar baas bent gehopt, dan zien ze je dikwijls niet graag komen. Of toch?
Wat zet je wél en (beter) niet op je cv? Hoe ga je best te werk? Je ontdekt het in deze praktische e-gids!
Dit en meer tips ontdek je in de bovenstaande e-gids, speciaal voor alle (on)bewuste jobhoppers! Want ja, ook zij hebben hun absolute sterktes. Het komt er alleen op aan om deze positief in de verf te zetten. En dat leer je dus hier.
De grootste uitdaging voor een jobhopper is ervaring. Je kan al je jobs netjes onder elkaar vermelden, maar dat geeft al snel de indruk dat je besluiteloos bent en gewoon niet weet wat je wilt. Of je vertelt gewoon niet alles, maar liegen is nóóit een goed idee. Gelukkig bestaat er voor alles een oplossing. Wij geven je er zelfs twee!
Sollicitanten met de nodige ervaring zijn gegeerde profielen op de vacaturemarkt. Maar wat als je geen ervaring hebt en toch die job wil binnenhalen?
Over het aanpassen van werk op maat van het individu bestaan nogal wat mythes of misverstanden. Dat blijkt uit het boek 'Personaliseren van werk'.
Als jobhopper heb je enkele grote sterktes die anderen niet hebben.
Wie een carrière als financieel expert op het oog heeft, kiest alsmaar vaker voor een tijdelijke functie. Waarom?
In deze gids loodsen we je stap voor stap naar het perfecte cv...
Vroeger gebeurde het wel vaker dat een cv van meer dan één pagina verticaal geklasseerd werd. Die tijd is voorbij, maar wat is de ideale lengte?
Een spellingsfout in je sollicitatiebrief? Een flater op je cv? Dan is de kans groot dat je kandidatuur ‘verticaal geklasseerd’ wordt.
Een levenslange carrière bij één bedrijf is niets voor jou? Integendeel: je verandert liever regelmatig van job? Dan ben je een jobhopper.
Vijf Kempense en Mechelse bedrijven zitten samen over diversiteit, (e-)inclusie en de vijver groter maken.