Het loon van een chauffeur voor een luchthavenvervoerfirma: 1.600 euro

- Studies: Lager secundair onderwijs
- Gezinssituatie: Getrouwd
- Beroep: Chauffeur voor luchthavenvervoerbedrijf
- Bruto maandloon: 1.600 euro
- Netto maandloon: 1.500 euro
- Extralegale voordelen: 1,17 euro ARAB-vergoeding, kledingvergoeding, 7 euro onkostenvergoeding per dag
Wat doe je?
Ik ben een chauffeur. Ik doe luchthavenvervoer, dus ik rij alle dagen naar de luchthaven, voornamelijk vanuit de provincie Antwerpen.
Doe je je job graag?
Heel graag. Ik beschouw het als mijn hobby. Ik rij graag met een wagen en voor mijn job ben ik constant op de baan, dus dat is plezant.
Zou je van werk veranderen voor een hoger loon?
Dan moet het al geweldig hoog zijn. Ik werk al 11 jaar voor mijn firma. Ik ben daar graag, ik doe het graag. Voor van werk te willen veranderen, moeten ze al met mooie, grote voorstellen afkomen.
Wat verdien je?
Bruto verdien ik ongeveer 1600 euro. Netto houd ik daar zo’n 1.500 euro van over. Ik heb redelijk wat extralegale voordelen. Ik krijg 1,17 euro ARAB-vergoeding per uur en krijg een budget voor kleding. Verder krijg ik nog een onkostenvergoeding van 7 euro per dag.
Wat vind je van je loon?
Dat is geen toploon, maar ik ben daar tevreden mee.
Hoeveel uren per week werk je?
Normaal is dat 30 uur.
Spaar je?
Eigenlijk niet. Ik leef goed.
Denk je aan je pensioen?
Ik denk er wel aan. Het is nog 1,5 jaar tot mijn pensioen ongeveer, maar dan ga ik nog een voorstel doen aan mijn baas. Ik zou wel willen blijven rijden. Ik doe het graag. Maar ik zou dan wel voorstellen om geen files meer te doen. Vooral nog weekends of ’s nachts de baan op.
Wat is je grootste kost?
De afbetaling van mijn woning.
Waar kan je echt geen geld aan geven?
Boeken, dat interesseert me niet eigenlijk.
Waar geef je met plezier geld aan uit?
Alles wat met auto’s te maken heeft. Ik zie graag mooie wagens. Ik heb privé ook een mooie wagen, een BMW Z3 coupé. Het is een exclusieve wagen, bijna een oldtimer. Eigenlijk is hij nog maar 15 jaar, maar ik zoek er nog lang mee te rijden.
Wat zou je doen als je de lotto won?
Ik zou investeren in een mooie wagen. Een Corvette ofzo. Een Amerikaanse wagen. Ik ben een echte autofreak. Het is ook mijn droom om de Route 66 in Amerika te doen, van het oosten naar het westen, 4000 kilometer. Dat zou mooi zijn.
(sjv)
Wil je zelf graag getuigen over jouw loon? Stuur ons een e-mail via redactie@jobat.be, dan nemen wij contact met je op!
22 februari 2016- Jobs voor chauffeur
Het loon van een chauffeur voor een luchthavenvervoerfirma: 1.600 euro

- Studies: Lager secundair onderwijs
- Gezinssituatie: Getrouwd
- Beroep: Chauffeur voor luchthavenvervoerbedrijf
- Bruto maandloon: 1.600 euro
- Netto maandloon: 1.500 euro
- Extralegale voordelen: 1,17 euro ARAB-vergoeding, kledingvergoeding, 7 euro onkostenvergoeding per dag
Wat doe je?
Ik ben een chauffeur. Ik doe luchthavenvervoer, dus ik rij alle dagen naar de luchthaven, voornamelijk vanuit de provincie Antwerpen.
Doe je je job graag?
Heel graag. Ik beschouw het als mijn hobby. Ik rij graag met een wagen en voor mijn job ben ik constant op de baan, dus dat is plezant.
Zou je van werk veranderen voor een hoger loon?
Dan moet het al geweldig hoog zijn. Ik werk al 11 jaar voor mijn firma. Ik ben daar graag, ik doe het graag. Voor van werk te willen veranderen, moeten ze al met mooie, grote voorstellen afkomen.
Wat verdien je?
Bruto verdien ik ongeveer 1600 euro. Netto houd ik daar zo’n 1.500 euro van over. Ik heb redelijk wat extralegale voordelen. Ik krijg 1,17 euro ARAB-vergoeding per uur en krijg een budget voor kleding. Verder krijg ik nog een onkostenvergoeding van 7 euro per dag.
Wat vind je van je loon?
Dat is geen toploon, maar ik ben daar tevreden mee.
Hoeveel uren per week werk je?
Normaal is dat 30 uur.
Spaar je?
Eigenlijk niet. Ik leef goed.
Denk je aan je pensioen?
Ik denk er wel aan. Het is nog 1,5 jaar tot mijn pensioen ongeveer, maar dan ga ik nog een voorstel doen aan mijn baas. Ik zou wel willen blijven rijden. Ik doe het graag. Maar ik zou dan wel voorstellen om geen files meer te doen. Vooral nog weekends of ’s nachts de baan op.
Wat is je grootste kost?
De afbetaling van mijn woning.
Waar kan je echt geen geld aan geven?
Boeken, dat interesseert me niet eigenlijk.
Waar geef je met plezier geld aan uit?
Alles wat met auto’s te maken heeft. Ik zie graag mooie wagens. Ik heb privé ook een mooie wagen, een BMW Z3 coupé. Het is een exclusieve wagen, bijna een oldtimer. Eigenlijk is hij nog maar 15 jaar, maar ik zoek er nog lang mee te rijden.
Wat zou je doen als je de lotto won?
Ik zou investeren in een mooie wagen. Een Corvette ofzo. Een Amerikaanse wagen. Ik ben een echte autofreak. Het is ook mijn droom om de Route 66 in Amerika te doen, van het oosten naar het westen, 4000 kilometer. Dat zou mooi zijn.
(sjv)
Wil je zelf graag getuigen over jouw loon? Stuur ons een e-mail via redactie@jobat.be, dan nemen wij contact met je op!
22 februari 2016- Jobs voor chauffeur
Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
-
Belg gaat op 62 jaar met pensioen
We werken met z’n allen langer. De gemiddelde pensioenleeftijd in België is momenteel 62 jaar. Een stijging van 2,5% in vergelijking met 2010.
-
Het loon van een inspecteur bij de federale politie op de luchthaven: 2.000 euro netto
Hoeveel verdient een inspecteur bij de federale politie op de luchthaven van Zaventem? Jobat ging naar de luchthaven en vroeg het Eddy Wouters.
-
Het loon van een taxichauffeur: 1.500 euro netto
Met zijn taxi vervoert Wilfried mensen in Leuven en omstreken, over een afstand van 20-30 km. Hoe denkt hij over zijn loon?
-
Verdien jij genoeg? Bereken het met ons Jobat Salariskompas
Vertel ons welke job jij doet, ons Jobat Salariskompas vertelt je hoeveel je zou moeten verdienen. En op welke extralegale voordelen je recht hebt!
-
Werken tot je 67ste. Zie jij dat zitten?
We gaan met z’n allen langer moeten werken, dat weten we ondertussen. Maar zijn we daar ook klaar voor?
-
Hoeveel verdien je als werknemer bij Uber?
Wilde je altijd al werken voor een bedrijf dat de transportsector op zijn kop zet. Dan ben je bij Uber aan het juiste adres.
-
De ene chauffeur is de andere niet
De nood aan chauffeurs van vrachtwagens en autobussen lijkt groter dan ooit. Hoe komt dat?
-
‘Geef chauffeurs hoger uurloon en meer respect, dan komt het goed’
Je kunt heel hard roepen dat er onvoldoende chauffeurs zijn, maar dat biedt nog geen oplossing voor het probleem.
-
Carrièreswitch: journalist wordt buschauffeur
Toon Royackers liet zijn carrière als journalist varen om… buschauffeur te worden: “Een beroep waar ik als jongere erg naar opkeek.”
Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
-
Hoeveel verdien je als werknemer bij Uber?
Wilde je altijd al werken voor een bedrijf dat de transportsector op zijn kop zet. Dan ben je bij Uber aan het juiste adres.
-
Belg gaat op 62 jaar met pensioen
We werken met z’n allen langer. De gemiddelde pensioenleeftijd in België is momenteel 62 jaar. Een stijging van 2,5% in vergelijking met 2010.
-
Werken tot je 67ste. Zie jij dat zitten?
We gaan met z’n allen langer moeten werken, dat weten we ondertussen. Maar zijn we daar ook klaar voor?
-
Verdien jij genoeg? Bereken het met ons Jobat Salariskompas
Vertel ons welke job jij doet, ons Jobat Salariskompas vertelt je hoeveel je zou moeten verdienen. En op welke extralegale voordelen je recht hebt!
-
Het loon van een taxichauffeur: 1.500 euro netto
Met zijn taxi vervoert Wilfried mensen in Leuven en omstreken, over een afstand van 20-30 km. Hoe denkt hij over zijn loon?
-
Carrièreswitch: journalist wordt buschauffeur
Toon Royackers liet zijn carrière als journalist varen om… buschauffeur te worden: “Een beroep waar ik als jongere erg naar opkeek.”
-
Het loon van een inspecteur bij de federale politie op de luchthaven: 2.000 euro netto
Hoeveel verdient een inspecteur bij de federale politie op de luchthaven van Zaventem? Jobat ging naar de luchthaven en vroeg het Eddy Wouters.
-
De ene chauffeur is de andere niet
De nood aan chauffeurs van vrachtwagens en autobussen lijkt groter dan ooit. Hoe komt dat?
-
‘Geef chauffeurs hoger uurloon en meer respect, dan komt het goed’
Je kunt heel hard roepen dat er onvoldoende chauffeurs zijn, maar dat biedt nog geen oplossing voor het probleem.