

Zijn jongeren jobhoppers ... of niet?
Her en der wordt er verwezen naar jongeren als een generatie jobhoppers. Gedaan met loyaliteit, tijd voor een nieuw carrièremodel … of toch niet?
Mediahuis gebruikt cookies of gelijkaardige technologieën om de gebruikservaring op zijn websites en apps te verbeteren. Cookies houden je leesvoorkeuren bij en laten ons toe om onze website beter af te stemmen op jouw interesses. Met behulp van deze informatie kunnen we je relevante (in plaats van willekeurige) advertenties tonen en jobs aanbevelen.
Wil je deze gepersonaliseerde dienst gebruiken? Bevestig dan met “Ja, ik aanvaard de voorwaarden”. Klik hier om de volledige voorwaarden van deze dienst of ons cookiebeleid te lezen.
1 van 34
VolgendeJobhopping geeft werknemers de kans om hun kennis uit te breiden, hun talenten te ontwikkelen, hun netwerk uit te breiden en hun loon te verhogen. Jobhoppers kiezen immers steeds voor een laterale beweging of een promotie, zo blijkt uit de Amerikaanse 'Gallup Workforce Panel Study’.
Van bedrijf veranderen zorgt voor een boost van het werknemersengagement: 33% van de werknemers die minder dan drie jaar aan de slag zijn bij een bedrijf voelt zich geëngageerd. Bij werknemers die drie tot negen jaar bij een bedrijf aan de slag zijn, is dat nog slechts 29%, terwijl 30% van de werknemers die meer dan tien jaar werkzaam zijn bij hetzelfde bedrijf nog enig engagement voelen.
Die verschillen lijken op het eerste zicht niet erg groot, doch werknemers die minder dan drie jaar bij een bedrijf werken, menen vaker dat ze meer leer- en groeikansen hebben, dat iemand hun vooruitgang wil bespreken en dat ze aangemoedigd worden om zich verder te ontwikkelen, dan werknemers die al tien jaar of langer bij een bedrijf werken. Bedrijven focussen nu eenmaal meer op de ontwikkeling van pas aangenomen medewerkers.
Nochtans hebben werknemers die al meer dan tien jaar werken bij hetzelfde bedrijf een duidelijk voordeel op twee vlakken: zij weten perfect wat er professioneel van hen verwacht wordt én ze hebben de mogelijkheid om elke dag te doen waar ze het best in zijn.
Er is met andere woorden een grote discrepantie tussen de realiteit en wat werknemers denken. Werknemers doen net aan jobhoppen om erop vooruit te gaan en te doen waar ze het best in zijn, terwijl ze daar op die manier net minder kans op krijgen. Hierdoor komen jobhoppers in een soort vicieuze cirkel terecht waar ze de job die op hun lijf is geschreven, blijven najagen bij tal van bedrijven.
Je bezint dus beter voor je begint met jobhoppen ...
(kv) - Bron: Gallup.com
Her en der wordt er verwezen naar jongeren als een generatie jobhoppers. Gedaan met loyaliteit, tijd voor een nieuw carrièremodel … of toch niet?
Een levenslange carrière bij één bedrijf is niets voor jou? Integendeel: je verandert liever regelmatig van job? Dan ben je een jobhopper.
Jonge medewerkers lossen een gebrek aan uitdagingen op door regelmatig van werkgever te veranderen, hun oudere collega’s creëren zélf nieuwe uitdagingen.
Je bent niet te reduceren tot één interesse, passie of job. Boeiend! Tot je gaat solliciteren, dan lijkt dit eerder stokken in de wielen te steken. 4 tips!
“Zorg er voor dat je minstens twee jaar bij je huidige werkgever blijft en vermijd al te lange periodes tussen twee jobs door.” Geldt die regel nog altijd?
“De jobhopper vertrekt niet alleen snel, hij vertrekt té snel. Het werk is nog niet af”, aldus Jan Denys, arbeidsmarktdeskundige Randstad.
Tienduizenden badkamerdromen, badkamerspecialist X²O maakt het jaarlijks waar. Voor verkopers en leidinggevenden liggen er volop opportuniteiten...
De ideale oplossing is dat elke collega zelf zijn voorkeur om te werken en om thuis te zijn, kan bepalen.
Koppelen en gas geven, maar dan elektr(on)isch: Dana Belgium produceert transmissies voor zware voertuigen. De groep richt zich op aandrijfsystemen zoals assen en transmissies voor alle types voertuigen.
Wij jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?