Hoe je professioneler gedragen: 15 tips
Twijfel je over je professionele imago? Hier zijn enkele basispunten en -waarden om op te letten:
"Mannen zien er de laatste tijd weer erg formeel uit," zegt Linda Van Waesberge van Modo Bruxellae. "Het pak is weer helemaal in, ook bij jongens van achttien. Waarom dat zo is? Het pak is nog altijd een statussymbool. De eerste indruk telt, en met een pak is dat gemakkelijker dan met een trui."
Kathleen Declercq bevestigt: "Investeer in een paar dure pakken, tijdloos en stijlvol. Met die basisstukken kun je dan gaan combineren: een ander hemd, een mooi horloge, wat gedurfde schoenen."
Ook de functie is heel belangrijk: iemand die leidinggeeft, draagt best krachtige kleuren, geen pastelkleuren of bruintinten.
Combineren. Dat is het toverwoord als het over kledij gaat, zowel voor mannen als voor vrouwen. "Je moet helemaal niet veel geld hebben om er origineel en goed uit te zien. Je koopt een accessoire - een mooie ketting bijvoorbeeld - en die oude trui fleurt helemaal op," zegt Declercq.
"Met één en dezelfde overgooier maar met een ander topje, zie je er al helemaal anders uit. Maar je moet je er goed bij voelen. Het moet bij je stijl passen. Tegenwoordig volgt iedereen klakkeloos de mode en zie je overal dezelfde mensen rondlopen,” besluit Declercq.
6 augustus 2019Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Twijfel je over je professionele imago? Hier zijn enkele basispunten en -waarden om op te letten:
Het dragen van de juiste kleding is een belangrijk onderdeel van een sollicitatiegesprek. Daarom: volgende tips van Robin Hendriks (Schulte).
Modebladen staan momenteel vol met de looks voor het najaar. Deze vijf beste trends maken ook van jou een succesnummer op het werk.
Zakenmannen komen intelligent over dankzij hun uitgekiende managementstrategieën. Maar hebben ze ook de looks?
Nu de concurrentie op de jobmarkt groot is, wordt een goed uitgekiende look onbetaalbaar. “Mensen met de juiste look krijgen meer kansen, ook professioneel”, weet stijlconsulente Caroline Van Dieren.
Vaak herken je ze op het eerste gezicht niet, maar ook op kantoor tref je skaters, metalheads en andere subcultuuradepten aan. De meesten houden hun passie dan ook verborgen.
Minder woon-werkverkeer en een flexibelere tijdsplanning. Thuiswerken heeft zo z’n voordelen. Al is er vanzelfsprekend ook een keerzijde van de medaille...
Hard werken loont, een wijsheid die je met de paplepel meekrijgt. Maar wanneer werk je te hard? Wanneer trek je dan toch aan de alarmbel?
Je kantoor verdient een glimlach. Diverse studies wijzen op de positieve invloed van humor op de werkplek. Van minder stress tot meer productiviteit.