Boeiende tijden bij Jobat: "Met onze content bereiken we heel Vlaanderen. Ongezien!"

Ooit al gezocht naar de symptomen van burn-out? Of gegoogeld naar het loon van een administratief bediende? Veel kans dat je dan op Jobat.be terecht kwam. Want naast heel veel vacatures verzamelt de site ook een schat aan informatie over carrière maken, salarispakket en welzijn op het werk. Drijvende kracht is Content Manager Kristof Verhasselt. “Wij schrijven over alles wat met werk te maken heeft”, vertelt hij. “Het team bestaat uit drie vaste krachten en een legertje freelancers dat helpt bij de uitwerking van de artikelen. Zelf ben ik vooral met coördinatie en analyse bezig. Via Google Analytics weten wij perfect waar surfers naar op zoek zijn. Daar spelen we op in bij de planning van de content.”
Slimme content
De recente fusie met vacature.com luidt voor het Content Team een nieuwe fase in, waarbij data een nog belangrijkere rol zullen spelen. Dat vertelt Digital Performance Manager Johan Hermans: “Artikelen van Jobat kunnen we nu zowel op standaard.be, nieuwsblad.be, gva.be, hbvl.be als op hln.be en demorgen.be publiceren. We kunnen met andere woorden bijna heel Vlaanderen bereiken. Dat is ongezien! Het betekent ook dat we veel meer informatie over onze bezoekers kunnen verzamelen en hen ook gepersonaliseerd kunnen benaderen. We kunnen hen de artikelen tonen waarvan we weten dat ze hen zullen interesseren.”
De uitdaging van Kristof en zijn team zal dus zijn om de content slimmer in te zetten. “We willen niet alleen informeren, we willen mensen ook aanzetten om actie te ondernemen, om zich bijvoorbeeld op onze nieuwsbrief in te schrijven maar ook om te solliciteren en een volgende stap in hun carrière te zetten.”
Wil jij meeschrijven aan het nieuwe Jobat? Laat snel van je horen!

Samen pionieren
Om die ambitie waar te maken, gaan Kristof en zijn team op zoek naar een nieuwe Content Marketeer. “Die zal goed moeten kunnen schrijven – uiteraard –, maar ook een liefde voor cijfers hebben, zodat we het juiste artikel op het juiste moment aan de juiste lezer aanbieden.” Organisatietalent is ook aangewezen, vindt Kristof. “Het is een job waarin je veel verschillende taken combineert. Je stuurt externe medewerkers aan, herschrijft teksten, monitort de cijfers, verspreidt de content op sociale media en de verschillende nieuwstitels. De agenda is goed gevuld, dus het komt erop aan georganiseerd te werken.”
Zelf is Kristof al twaalf jaar aan boord bij Jobat. In die tijd heeft hij allerlei watertjes doorzwommen. “Ik denk dat we nu opnieuw op een keerpunt staan”, zegt hij. “We weten waar we naartoe willen, maar moeten zelf nog heel wat ontdekken en leren. Daarom ook is het zo’n boeiende job. Je krijgt de kans om aan een innovatief verhaal mee te schrijven, staat op de eerste rij om nieuwe tools en technologieën te verkennen en kunt opleidingen volgen die je ook persoonlijk laten groeien.”
Menselijke werkgever
Dat het een werkgever is die heel wat te bieden heeft, bevestigt Johan. “Jobat is alles in 1: een mediabedrijf, een advertising bedrijf én een databedrijf. De grootste merken van het land werken met ons samen. Daar je marketing skills op kunnen loslaten, is een geweldige ervaring.” Daarnaast zijn er natuurlijk ook de aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. “Het is een bedrijf dat echt met zijn mensen bezig is”, zegt Kristof. “Dat vertaalt zich in een aangename werksfeer, glijdende werkuren, de mogelijkheid om thuis te werken, én legendarische teamuitstappen. Onlangs nog gingen we met alle collega’s lasershooten. Hilarisch! (lacht).”
(Hermien Vanoost) - Foto's: Lien Geldhof
5 maart 2020- Jobs voor Jobat
Boeiende tijden bij Jobat: "Met onze content bereiken we heel Vlaanderen. Ongezien!"

Ooit al gezocht naar de symptomen van burn-out? Of gegoogeld naar het loon van een administratief bediende? Veel kans dat je dan op Jobat.be terecht kwam. Want naast heel veel vacatures verzamelt de site ook een schat aan informatie over carrière maken, salarispakket en welzijn op het werk. Drijvende kracht is Content Manager Kristof Verhasselt. “Wij schrijven over alles wat met werk te maken heeft”, vertelt hij. “Het team bestaat uit drie vaste krachten en een legertje freelancers dat helpt bij de uitwerking van de artikelen. Zelf ben ik vooral met coördinatie en analyse bezig. Via Google Analytics weten wij perfect waar surfers naar op zoek zijn. Daar spelen we op in bij de planning van de content.”
Slimme content
De recente fusie met vacature.com luidt voor het Content Team een nieuwe fase in, waarbij data een nog belangrijkere rol zullen spelen. Dat vertelt Digital Performance Manager Johan Hermans: “Artikelen van Jobat kunnen we nu zowel op standaard.be, nieuwsblad.be, gva.be, hbvl.be als op hln.be en demorgen.be publiceren. We kunnen met andere woorden bijna heel Vlaanderen bereiken. Dat is ongezien! Het betekent ook dat we veel meer informatie over onze bezoekers kunnen verzamelen en hen ook gepersonaliseerd kunnen benaderen. We kunnen hen de artikelen tonen waarvan we weten dat ze hen zullen interesseren.”
De uitdaging van Kristof en zijn team zal dus zijn om de content slimmer in te zetten. “We willen niet alleen informeren, we willen mensen ook aanzetten om actie te ondernemen, om zich bijvoorbeeld op onze nieuwsbrief in te schrijven maar ook om te solliciteren en een volgende stap in hun carrière te zetten.”
Wil jij meeschrijven aan het nieuwe Jobat? Laat snel van je horen!

Samen pionieren
Om die ambitie waar te maken, gaan Kristof en zijn team op zoek naar een nieuwe Content Marketeer. “Die zal goed moeten kunnen schrijven – uiteraard –, maar ook een liefde voor cijfers hebben, zodat we het juiste artikel op het juiste moment aan de juiste lezer aanbieden.” Organisatietalent is ook aangewezen, vindt Kristof. “Het is een job waarin je veel verschillende taken combineert. Je stuurt externe medewerkers aan, herschrijft teksten, monitort de cijfers, verspreidt de content op sociale media en de verschillende nieuwstitels. De agenda is goed gevuld, dus het komt erop aan georganiseerd te werken.”
Zelf is Kristof al twaalf jaar aan boord bij Jobat. In die tijd heeft hij allerlei watertjes doorzwommen. “Ik denk dat we nu opnieuw op een keerpunt staan”, zegt hij. “We weten waar we naartoe willen, maar moeten zelf nog heel wat ontdekken en leren. Daarom ook is het zo’n boeiende job. Je krijgt de kans om aan een innovatief verhaal mee te schrijven, staat op de eerste rij om nieuwe tools en technologieën te verkennen en kunt opleidingen volgen die je ook persoonlijk laten groeien.”
Menselijke werkgever
Dat het een werkgever is die heel wat te bieden heeft, bevestigt Johan. “Jobat is alles in 1: een mediabedrijf, een advertising bedrijf én een databedrijf. De grootste merken van het land werken met ons samen. Daar je marketing skills op kunnen loslaten, is een geweldige ervaring.” Daarnaast zijn er natuurlijk ook de aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. “Het is een bedrijf dat echt met zijn mensen bezig is”, zegt Kristof. “Dat vertaalt zich in een aangename werksfeer, glijdende werkuren, de mogelijkheid om thuis te werken, én legendarische teamuitstappen. Onlangs nog gingen we met alle collega’s lasershooten. Hilarisch! (lacht).”
(Hermien Vanoost) - Foto's: Lien Geldhof
5 maart 2020- Jobs voor Jobat
Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
-
Influencer worden: hoe doe je dat?
Ze hebben duizenden volgers op Instagram en lijken een glamoureus leven te leiden. In werkelijkheid zijn influencers mensen zoals jij en ik...
-
Van deze jobs zul je in 2020 nog vaak horen
De maatschappelijke, technologische en economische ontwikkelingen gaan zo snel dat jobs continu in beweging zijn.
-
Digital storyteller worden?
“Twee opleidingen digital storytelling liggen sinds 2016 op je te wachten”, zegt Pieter Blomme, docent digital storytelling, en RELAAS-podcaster.
-
De werkvloer in 2020: je leervermogen telt meer dan je ervaring
Het nieuwe werken staat midden op de werkvloer. Hoe jouw HR-afdeling daarmee omgaat, zegt iets over de wendbaarheid van je werkgever.
-
6 originele invalshoeken voor je motivatiebrief
De concurrentie is moordend en als de recruiter meer dan 200 cv’s ontvangt, is een creatieve motivatiebrief een must...
-
Het loon van een junior content producer: 1.550 euro netto
We vroegen aan Evelien (25) uit Antwerpen hoeveel zij verdient en wat haar job inhoudt ...
-
Clara, Steven en Johan, marketeers met een missie: "Werkgevers rekenen op ons om hun jobs in te vullen"
Rekruteren is meer en meer zoeken naar een speld in een hooiberg. Via data-analyse en doelgerichte mediacampagnes kan Jobat die zoektocht versnellen.
-
Een nieuwe job na je 40ste? Absoluut!
Ben je de 40 gepasseerd en merk je dat je uitgekeken raakt op je job? Dan is het hoog tijd voor een nieuwe job, misschien wel in een nieuwe sector...
-
Je voorbereiden op een jobbeurs? Dat doe je zo
Trek je weldra naar een fysieke jobbeurs? Een goede voorbereiding is key! In dit artikel serveren we een waslijst aan tips om je voor te bereiden.
Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière
Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
-
Digital storyteller worden?
“Twee opleidingen digital storytelling liggen sinds 2016 op je te wachten”, zegt Pieter Blomme, docent digital storytelling, en RELAAS-podcaster.
-
Clara, Steven en Johan, marketeers met een missie: "Werkgevers rekenen op ons om hun jobs in te vullen"
Rekruteren is meer en meer zoeken naar een speld in een hooiberg. Via data-analyse en doelgerichte mediacampagnes kan Jobat die zoektocht versnellen.
-
Influencer worden: hoe doe je dat?
Ze hebben duizenden volgers op Instagram en lijken een glamoureus leven te leiden. In werkelijkheid zijn influencers mensen zoals jij en ik...
-
6 originele invalshoeken voor je motivatiebrief
De concurrentie is moordend en als de recruiter meer dan 200 cv’s ontvangt, is een creatieve motivatiebrief een must...
-
De werkvloer in 2020: je leervermogen telt meer dan je ervaring
Het nieuwe werken staat midden op de werkvloer. Hoe jouw HR-afdeling daarmee omgaat, zegt iets over de wendbaarheid van je werkgever.
-
Van deze jobs zul je in 2020 nog vaak horen
De maatschappelijke, technologische en economische ontwikkelingen gaan zo snel dat jobs continu in beweging zijn.
-
Het loon van een junior content producer: 1.550 euro netto
We vroegen aan Evelien (25) uit Antwerpen hoeveel zij verdient en wat haar job inhoudt ...
-
Ben jij een zwijger op kantoor?
Ruim één werknemer op vijf liet tijdens de coronapandemie het achterste van zijn tong niet zien. Dat blijkt uit een onderzoek van AMS, Jobat en SD Worx.
-
1 op de 7 werknemers wordt gepest op het werk
Een plaagstoot tijdens het werk maakt de sfeer alleen maar jovialer en aangenamer. Maar wat als de plaagstootjes evolueren naar regelrecht pestgedrag?