Vorige

1 van 517

Volgende
Volgend artikel:

Open aanwerven: geen sollicitatie meer nodig

Boeiende tijden bij Jobat: "Met onze content bereiken we heel Vlaanderen. Ongezien!"

5 maart 2020
"We weten waar we naartoe willen, maar moeten zelf nog heel wat ontdekken en leren. Daarom ook is het zo’n boeiende job." (Kristof Verhasselt, Content Manager bij Jobat)
Houden van verandering is essentieel voor wie een job in de media ambieert. Vraag maar aan Content Manager Kristof Verhasselt, al twaalf jaar een van de drijvende krachten bij Jobat. Sinds de fusie met vacature.com is de uitdaging alleen maar leuker en grootser geworden. Wie komt zijn team versterken?

Ooit al gezocht naar de symptomen van burn-out? Of gegoogeld naar het loon van een administratief bediende? Veel kans dat je dan op Jobat.be terecht kwam. Want naast heel veel vacatures verzamelt de site ook een schat aan informatie over carrière maken, salarispakket en welzijn op het werk. Drijvende kracht is Content Manager Kristof Verhasselt. “Wij schrijven over alles wat met werk te maken heeft”, vertelt hij. “Het team bestaat uit drie vaste krachten en een legertje freelancers dat helpt bij de uitwerking van de artikelen. Zelf ben ik vooral met coördinatie en analyse bezig. Via Google Analytics weten wij perfect waar surfers naar op zoek zijn. Daar spelen we op in bij de planning van de content.”

Slimme content

De recente fusie met vacature.com luidt voor het Content Team een nieuwe fase in, waarbij data een nog belangrijkere rol zullen spelen. Dat vertelt Digital Performance Manager Johan Hermans: “Artikelen van Jobat kunnen we nu zowel op standaard.be, nieuwsblad.be, gva.be, hbvl.be als op hln.be en demorgen.be publiceren. We kunnen met andere woorden bijna heel Vlaanderen bereiken. Dat is ongezien! Het betekent ook dat we veel meer informatie over onze bezoekers kunnen verzamelen en hen ook gepersonaliseerd kunnen benaderen. We kunnen hen de artikelen tonen waarvan we weten dat ze hen zullen interesseren.”

De uitdaging van Kristof en zijn team zal dus zijn om de content slimmer in te zetten. “We willen niet alleen informeren, we willen mensen ook aanzetten om actie te ondernemen, om zich bijvoorbeeld op onze nieuwsbrief in te schrijven maar ook om te solliciteren en een volgende stap in hun carrière te zetten.”

Wil jij meeschrijven aan het nieuwe Jobat? Laat snel van je horen!

Kristof Verhasselt en Edouard Huybrechts van Jobat

Samen pionieren

Om die ambitie waar te maken, gaan Kristof en zijn team op zoek naar een nieuwe Content Marketeer. “Die zal goed moeten kunnen schrijven – uiteraard –, maar ook een liefde voor cijfers hebben, zodat we het juiste artikel op het juiste moment aan de juiste lezer aanbieden.” Organisatietalent is ook aangewezen, vindt Kristof. “Het is een job waarin je veel verschillende taken combineert. Je stuurt externe medewerkers aan, herschrijft teksten, monitort de cijfers, verspreidt de content op sociale media en de verschillende nieuwstitels. De agenda is goed gevuld, dus het komt erop aan georganiseerd te werken.”

Zelf is Kristof al twaalf jaar aan boord bij Jobat. In die tijd heeft hij allerlei watertjes doorzwommen. “Ik denk dat we nu opnieuw op een keerpunt staan”, zegt hij. “We weten waar we naartoe willen, maar moeten zelf nog heel wat ontdekken en leren. Daarom ook is het zo’n boeiende job. Je krijgt de kans om aan een innovatief verhaal mee te schrijven, staat op de eerste rij om nieuwe tools en technologieën te verkennen en kunt opleidingen volgen die je ook persoonlijk laten groeien.”

Menselijke werkgever

Dat het een werkgever is die heel wat te bieden heeft, bevestigt Johan. “Jobat is alles in 1: een mediabedrijf, een advertising bedrijf én een databedrijf. De grootste merken van het land werken met ons samen. Daar je marketing skills op kunnen loslaten, is een geweldige ervaring.” Daarnaast zijn er natuurlijk ook de aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. “Het is een bedrijf dat echt met zijn mensen bezig is”, zegt Kristof. “Dat vertaalt zich in een aangename werksfeer, glijdende werkuren, de mogelijkheid om thuis te werken, én legendarische teamuitstappen. Onlangs nog gingen we met alle collega’s lasershooten. Hilarisch! (lacht).”

(Hermien Vanoost) - Foto's: Lien Geldhof

  • Jobs voor Jobat

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook

Artikels zoeken

Aanbevolen jobs

Wil jij ook meer verdienen, leukere collega's of minder file ?

Voeg je CV toe
Jobs voor jou zal je betere jobs suggereren gebaseerd op je opleiding, vaardigheden en werkervaring.

Of zoek in 15335 andere jobs