Ontspanning
Vorige

1 van 478

Volgende

11 tips voor een goed bestede pauze

Koffiepauze met collega's
Hard aan het werk? Vergeet niet om doorheen de dag een aantal korte pauzes te nemen. En nee, daarmee bedoelen we niet scrollen door je Instagram- of Facebook-feed. We stelden een lijst samen met zaken die je tijdens je pauzemomenten kan doen. Om je energie op te krikken, om lekker te relaxen of gewoon even alles te vergeten. Met deze tips zit je tijdens je pauze alvast wat minder op je smartphone te tokkelen.

Pauzes voor sociale wezens

  1. Check of een collega ook een pauze nodig heeft. Dan kun je samen een koffie halen of een korte wandeling maken. Zo leer je elkaar meteen beter kennen.
  2. Bel iemand op. Je oma, papa, goede vriend, broer of zus. Vraag hoe het met hem of haar gaat. Gewoon, omdat het kan.
  3. Toevallig wat tijd over? Ga eens langs bij je collega’s en kijk hoeveel werk ze nog hebben. Kan iemand hulp gebruiken? Je collega’s zullen je dankbaar zijn. Én de volgende keer dat jij hulp nodig hebt, staan ze ook klaar voor jou.
Lees ook: Meer pauzes maken je productiever

Pauzes die je energie opkrikken

  1. Pleeg je veel telefoontjes? Dat kan ook wandelend! Meer bewegen is altijd goed.
  2. Doe af en toe een paar stretches achter je bureau. Het verricht wonderen voor je rug. Én je staat eens wat vaker recht van je stoel.
  3. Heb je echt té weinig energie? Dan raden we een korte powernap aan van 15 tot 20 minuten. Hiervoor zonder je je best af in je auto of op een andere plek waar niemand je stoort.
CHECK: 3 manieren om meer te bewegen op de werkvloer

Gezonde snack op kantoor

Pauzes die je productiviteit verhogen

  1. Ruim je smartphone op. Verwijder apps die je niet meer gebruikt, wis oude foto’s uit je galerij of verander je achtergrond.
  2. Gebruik een paar vrije minuten om de bestanden op je computer te reorganiseren. Deel alles op in categorieën en hernoem alle bestanden. Zo hoef je geen minuten meer te zoeken naar dat ene document.
  3. Ruim je bureau eens op. Ga door de lades en gooi de dingen weg die je niet meer gebruikt. Zoals pennen die niet werken, vervallen tussendoortjes of andere zaken die al een hele tijd in de lade liggen.
Ontdek: Welke werkpauze is goed genoeg?

Boost-je-brein-pauzes

  1. Las een korte leespauze in. Neem je favoriete boek mee naar kantoor en ontsnap eventjes aan de realiteit. Zo kijk je al een paar minuten minder naar je scherm.
  2. De juiste snacks stimuleren je hersenen. Zoals bosbessen, bladgroenten of noten. Deze gezonde snacks zorgen voor een betere werking van je hersenen.
Extra: Met deze voeding boost jij je productiviteit op het werk

(es/em) - Bron: The Muse

11 mei 2022
Aanbevolen jobs

11 tips voor een goed bestede pauze

Koffiepauze met collega's
Hard aan het werk? Vergeet niet om doorheen de dag een aantal korte pauzes te nemen. En nee, daarmee bedoelen we niet scrollen door je Instagram- of Facebook-feed. We stelden een lijst samen met zaken die je tijdens je pauzemomenten kan doen. Om je energie op te krikken, om lekker te relaxen of gewoon even alles te vergeten. Met deze tips zit je tijdens je pauze alvast wat minder op je smartphone te tokkelen.

Pauzes voor sociale wezens

  1. Check of een collega ook een pauze nodig heeft. Dan kun je samen een koffie halen of een korte wandeling maken. Zo leer je elkaar meteen beter kennen.
  2. Bel iemand op. Je oma, papa, goede vriend, broer of zus. Vraag hoe het met hem of haar gaat. Gewoon, omdat het kan.
  3. Toevallig wat tijd over? Ga eens langs bij je collega’s en kijk hoeveel werk ze nog hebben. Kan iemand hulp gebruiken? Je collega’s zullen je dankbaar zijn. Én de volgende keer dat jij hulp nodig hebt, staan ze ook klaar voor jou.
Lees ook: Meer pauzes maken je productiever

Pauzes die je energie opkrikken

  1. Pleeg je veel telefoontjes? Dat kan ook wandelend! Meer bewegen is altijd goed.
  2. Doe af en toe een paar stretches achter je bureau. Het verricht wonderen voor je rug. Én je staat eens wat vaker recht van je stoel.
  3. Heb je echt té weinig energie? Dan raden we een korte powernap aan van 15 tot 20 minuten. Hiervoor zonder je je best af in je auto of op een andere plek waar niemand je stoort.
CHECK: 3 manieren om meer te bewegen op de werkvloer

Gezonde snack op kantoor

Pauzes die je productiviteit verhogen

  1. Ruim je smartphone op. Verwijder apps die je niet meer gebruikt, wis oude foto’s uit je galerij of verander je achtergrond.
  2. Gebruik een paar vrije minuten om de bestanden op je computer te reorganiseren. Deel alles op in categorieën en hernoem alle bestanden. Zo hoef je geen minuten meer te zoeken naar dat ene document.
  3. Ruim je bureau eens op. Ga door de lades en gooi de dingen weg die je niet meer gebruikt. Zoals pennen die niet werken, vervallen tussendoortjes of andere zaken die al een hele tijd in de lade liggen.
Ontdek: Welke werkpauze is goed genoeg?

Boost-je-brein-pauzes

  1. Las een korte leespauze in. Neem je favoriete boek mee naar kantoor en ontsnap eventjes aan de realiteit. Zo kijk je al een paar minuten minder naar je scherm.
  2. De juiste snacks stimuleren je hersenen. Zoals bosbessen, bladgroenten of noten. Deze gezonde snacks zorgen voor een betere werking van je hersenen.
Extra: Met deze voeding boost jij je productiviteit op het werk

(es/em) - Bron: The Muse

11 mei 2022
Aanbevolen jobs

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook