Terug naar zoekresultaten
Securex

Account Manager Brokers Life - Antwerpen, Brussel, Drongen

Bij Securex

Staat 17 dagen op Jobat.be

Bij Securex staat de klant centraal

In al onze activiteiten staat de klant centraal, en dit in elke fase van zijn onderneming, zij het als starter, zelfstandige, KMO, grote onderneming of multinational. Vertrekkend vanuit 5 grote activiteitsdomeinen (HR Services, Health & Safety, Insurances, HR Consulting & HR Research) kunnen we elke klant een oplossing op maat aanbieden. Dankzij deze activiteiten kunnen onze klanten zich zonder zorgen verder ontwikkelen.

Om onze klanten succesvol te maken

Als Account Manager Brokers Life zal je binnen Securex eindverantwoordelijk worden voor de uitbouw van de distributie van het productengamma Leven en dit specifiek door het aangaan van partnerships met externe partijen.

Account Manager Brokers Life - Antwerpen, Brussel, Drongen

Functieomschrijving

Draag bij tot het succes van Securex en zijn klanten!

Het leven productengamma bestaat uit de 2e, 3e en 4e pijler Leven, waarbij je je in de eerste aanvangsfase voornamelijk zal focussen op het Tak 23-luik.

Je zal verantwoordelijk worden voor het actief benaderen van potentiële externe partners, het evalueren van hun geschiktheid, het ?al dan niet- (laten) ontwikkelen van producten op maat van deze partners, het op lange termijn actief opvolgen en bijsturen van lopende partnerships.

Naast de technisch-commerciële invalshoek, omvat deze functie eveneens een rol als business projectleider: zo zal je in de realisatie van deze partnerships in staan voor de volledige end-to-end projectsturing binnen Securex. Je zal hierbij samenwerken met diverse interne diensten zoals o.a. productmanagement, operations, ICT, legal, actuariaat, risk en sales.

Samengevat omvat je takenpakket:

  • Je bouwt een netwerk uit van professionele contacten met externe partijen. In lijn met de strategische doelstellingen van de BU Insurance en het Sales Departement zoek je actief naar nieuwe externe distributiepartners binnen het domein Leven. Daarnaast volg je ook inkomende vragen tot samenwerking op.
  • Je onderzoekt, analyseert en beoordeelt mogelijke samenwerkingsvormen en samenwerkingspartners op basis van verschillende parameters. Je overlegt de business case met diverse interne diensten, maakt de finale business case op en verdedigt deze intern.
  • Je bent verantwoordelijk voor de verdere uitwerking van het goedgekeurde partnership. Je maakt een projectplan op (scope, timing, budget,?.) en realiseert het ook.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt, zowel intern als extern, en je zit het overleg voor. Je werkt hierbij nauw samen met andere diensten zoals productmanagement, operations, ICT, legal, actuariaat, risk en marketing.
  • Je draagt zorg voor een goede interne (en externe) communicatie overdracht bij nieuw gerealiseerde partnerships. Je zorgt dat aan alle randvoorwaarden voldaan is om tot een succesvol partnership te komen, zoals o.a. een goede kennisoverdracht i.v.m. het partnership, een goede documentering op proces ? en/of productniveau, bepalen van evaluatiepunten en evaluatiecriteria, etc? .
  • Je volgt bestaande en nieuwe partnerships ook op lange termijn op: je evalueert ze, formuleert verbeteringspunten en stuurt bij waar nodig.
  • Je werkt in deze functie autonoom en zelfstandig.
  • Je rapporteert rechtstreeks aan de Sales Director Insurance.

Profiel

Ben jij gemaakt voor deze functie?
  • Je bent in het bezit van een Master diploma, of gelijkwaardig door ervaring.
  • Je hebt een zeer goede kennis van het Nederlands en het Frans.
  • Je hebt minimum 5 tot 10 jaar werkervaring in de verzekeringssector en je hebt een zeer goede kennis van levensverzekeringen.
  • De succesvolle kandidaat (m/v) combineert relationele en commerciële vaardigheden, verzekeringstechnisch inzicht en project-sturende vaardigheden.
  • Je hebt een brede kijk op de verzekeringssector. Hierdoor ben je in staat steeds vanuit een koepelview te denken en de impact van beslissingen breed in te schatten.
  • Je bent communicatief en verbaal sterk. Spreken voor een groep schrikt je niet af.
  • Je netwerkgerichtheid stelt je in staat vlot nieuwe professionele contacten te leggen en te onderhouden.
  • Je hebt ondernemingszin, zin voor initiatief en je kan goed zelfstandig werken.
  • Je bent een echte teamplayer. Dankzij je beïnvloedingsvermogen, tact en diplomatie weet je anderen te bewegen.
  • Je werkt nationaal en bent bereid om je te verplaatsen over gans België.

Aanbod

Hoe dragen wij bij tot jouw succes?
  • Een boeiende en gevarieerde functie in een innoverende organisatie
  • Vele ontwikkelingsmogelijkheden en opleidingskansen
  • Aandacht voor interne mobiliteit en doorgroeimogelijkheden
  • Een werkomgeving waarin aandacht wordt besteed aan het evenwicht tussen werk en privéleven
Brussel,Oost-Vlaanderen,Antwerpen,Gent

Anderen bekeken ook

De job werd bewaard

Je kan je bewaarde jobs terugvinden op de homepage en in Mijn Jobat.

Wil je ze ook op andere toestellen kunnen bekijken? Meld je dan aan.

Solliciteer nu Solliciteer nu

Nog 43 dagen om te solliciteren

Kenmerken

  • Functietype: Sales buitendienst / vertegenwoordiger
  • Sector: Dienstverlening en Human Resource
  • Antwerpen
  • Brussel
  • Gent
  • Meer over het bedrijf

Aanbod

  • Onbepaalde duur
  • Voltijds

Solliciteer voor

Ontvang nieuwe jobs via e-mail

Ontvang nieuwe 'Sales buitendienst / vertegenwoordiger' jobs in Brussel, Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Gent meteen in je mailbox.

We sturen je geen reclame.