OVERLEEF LASTIGE MEDEWERKERS
In elke werkomgeving komt u hem of haar wel tegen: de medewerker, de collega of misschien zelfs uw chef die uw agenda overhoop haalt, uw tijd komt inpikken, de vergadering lamlegt met zinloos gezeur of negatief pessimisme, die het altijd beter weet, die nooit tijd heeft, die vastgeroest zit in onproductieve gewoonten ...
Als leidinggevende is het uw opdracht dit onaangepast gedrag – nog versterkt door de onzekerheid en de druk door de vele reorganisaties van het laatste anderhalf jaar – aan te pakken.
ONDERSCHAT HUN INVLOED OP DE WERKVLOER NIET
Hoe gemotiveerd u zelf ook bent, zij blijven een domper op uw (arbeids)vreugde en die van uw medewerkers of collega’s. In vele gevallen zijn zij zelfs meer dan gewoon vervelend, maar bovenal een rem op de resultaten van uw team. Zij vertragen processen, werken contraproductief en demotiveren zo hun collega’s, medewerkers en zelfs u als direct leidinggevende.
WEET U HOE GEPAST TE REAGEREN OP ONAANGEPAST GEDRAG?
Hoe bedreigend zijn deze ‘humeurverpesters’ nu eigenlijk? Hoe herkent u contraproductieve signalen? Hoe pakt u dat aan? Hoe dringt u tot hen door en maakt u hen duidelijk dat zij hun houding moeten aanpassen? Wat doet u met de zogenaamde generatieconflicten? Heel veel managers onderkennen wel de signalen en ergeren zich aan dit gedrag, maar durven of weten hier niet gepast op te reageren. Jammer genoeg resulteert dat telkens in een gedemotiveerd en passief team.
VERWIJDER DE HUMEURVERPESTERS
Tijdens deze dag leert u hoe u groeit van confrontatie naar erkenning en zo van bevestiging naar constructieve afspraken. Deze training bezorgt u geen grote theoretische concepten, maar is een werkdag waarbij u inzage krijgt in de diverse persoonlijkheidstypes met hun (on)hebbelijkheden. U leert hoe u hier ‘gepast’ op reageert en hoe u conflictsituaties – vaak een gevolg van confrontatie – vermijdt of concreet aanpakt.
EEN PRAKTIJKSESSIE ... WIE ZIJN UW HUMEURVERPESTERS?
Gedurende de ganse sessie komt u terecht in een fictieve onderneming met alleen maar lastige medewerkers. Dankzij een sparringacteur leert u hoe u kunt doordringen tot de ander, het probleem duidelijk stelt en dat ook aanpakt. In een veilige en beschermde omgeving kunt u uw eigen cases aanbrengen of werken met de cases aangebracht door docent en acteur.