Back to search results Previous

3 of 5

Next
Vrije Universiteit Brussel

ICT operations coördinator

ICT operations coördinator

Vrije Universiteit Brussel | Elsene | Permanent, Full-time

Published on Jobat.be 5 days ago

De Vrije Universiteit Brussel is al ruim 45 jaar een hoofdrolspeler in het Vlaamse hoger onderwijslandschap. De universiteit telt meer dan 15000 studenten en samen met haar ziekenhuis UZ Brussel stelt ze meer dan 6000 mensen te werk. De Vrije Universiteit Brussel is de grootste Nederlandstalige werkgever in de hoofdstad.

De faculteiten, diensten en afdelingen van de universiteit zijn verspreid over twee groene campussen in het Brussels Gewest: Brussels Health Campus en Brussels Humanities, Sciences & Engineering Campus.

In het algemeen strategisch plan van de universiteit wordt ICT gedefinieerd als een “key enabler” voor onderwijs en onderzoek. De VUB is zich bewust van de uitdagingen die op haar afkomen en plaatst daarom ICT hoog op haar agenda. In de “Connected Age” is het VUB ICT Operations Team een cruciaal element binnen de ICT Service delivery. DICT OPS staat voor een aantal grote uitdagingen: een architecturale modernisering van de VUB private cloud, een verdere uitrol van een online samenwerkingsplatform ter ondersteuning van de campus, transitie naar een veilige “Digital Workplace” voor werknemers, constant striktere veiligheidsvereisten, etc… Om te helpen bij het opnemen van deze uitdaging, en de gerelateerde project- en operationele taken, is de VUB op zoek naar een VUB ICT Operations Coördinator.

ICT operations coördinator

Job description

Als ICT OPS Coördinator maak je deel uit van het DICT OPS team dat instaat voor de uitbating en de verdere uitbouw van de VUB ICT infrastructuur en bijbehorende operations. Je staat hierbij onder rechtstreekse leiding van het afdelingshoofd ICT Operations.

Dit is een greep uit jouw taken:

  • Samen met je collega’s sta je in voor de 2de of 3de lijn gebruikersondersteuning en het oplossen van systeem gerelateerde incidenten;
  • Je coördineert de dagelijkse operationele taken van de ICT Beheerders;
  • Je volgt actief de openstaande incidenten en change requests op en zorgt dat deze, in de mate van het mogelijke, binnen de gedefinieerde SLA opgelost of ingepland worden door het operationele team;
  • Je rapporteert op wekelijkse basis de KPI’s van je team naar het management team.
  • Je overlegt op regelmatige basis met je ServiceDesk collega’s over kennisdeling, procesverbeteringen, geplande onderhoudswerken, etc;
  • Tijdens “major incidents” neem je een coördinerende rol op teneinde het probleem zo snel mogelijk op te lossen of een passende workaround te implementeren;
  • Je brengt mogelijke proces- of technische verbeteringen aan binnen zowel je eigen team, de ICT directie of daarbuiten en bespreekt deze met je afdelingshoofd of andere verantwoordelijken;
  • Op operationele basis werk je nauw samen met collega’s binnen andere IT departementen (VUB Netwerk Team, VUB Applications Team, faculteiten en VUB administratie…).

Profile

  • Vereiste deskundigheid en/of diploma’s: Je bent minimaal in het bezit van een diploma professionele bachelor informatica / netwerking / of aanverwante;
  • Idealiter heb je reeds een eerste werkervaring met de coördinatie van een team. Als je de eerste stappen zet in people management in je professionele loopbaan, compenseer je je mindere ervaring met je torenhoge ambitie;
  • Je beschikt over een algemene brede kennis van de huidige technologieën binnen het VUB ICT OPS team zoals VMWare, Windows, Linux, O365, Azure, Oracle, PeopleSoft, etc;
  • In de domeinen waarover je minder kennis beschikt, ben je bereid bij te scholen en kennis te vergaren;
  • Je drukt je vlot uit in het Nederlands en Engels;
  • Je kan zelfstandig werken maar bent ook een teamspeler. Je bent goed georganiseerd maar weet ook wanneer je hulp moet vragen aan je collega’s of je diensthoofd. Last but not least ben je ook eenvoudigweg een fijne collega om mee samen te werken.

Offer

Een boeiende functie aan de Vrije Universiteit Brussel met schitterende uitdagingen, belangrijke verantwoordelijkheden, creatieve kansen en boordevol variatie, in een professioneel en ambitieus team waar men op een informele manier met elkaar omgaat en waar je inzet gewaardeerd wordt.

Wij bieden je een maandsalaris volgens de barema’s die van toepassing zijn in de universiteiten in de Vlaamse Gemeenschap, aangevuld met de volgende extralegale voordelen:

  • Een degelijke introductieperiode met ook nadien alle kansen op persoonlijke ontwikkeling via opleiding en coaching
  • Maximale tussenkomst in reiskosten met het openbaar vervoer
  • Groeps- en hospitalisatieverzekering, inclusief gewaarborgd inkomen
  • Een uitzonderlijke verlofregeling
  • Opmerkelijke sportfaciliteiten en budgetvriendelijke maaltijden op de campus
  • Kinderopvang

De Vrije Universiteit Brussel voert een modern en dynamisch personeelsbeleid, met bijzondere aandacht voor de ontwikkeling van haar medewerkers en voor het evenwicht tussen hun job en hun privéleven. Ze heeft oog voor de belangrijke maatschappelijke thema’s van vandaag: ze voert haar beleid binnen een sociaal en ecologisch verantwoordelijk kader en ze beschouwt diversiteit als een rijkdom voor de universitaire gemeenschap.

Meer informatie vind je op de www.vub.ac.be onder de rubriek ‘Word onze collega’– Vacatures voor Administratief en Technisch Personeel’.

Geïnteresseerd? Laad dan uiterlijk 28/04 jouw CV, motivatiebrief en hoogst behaalde diploma op via onze VUB-website. Gelieve bij het doorsturen van uw documenten ervoor te zorgen dat je CV en motivatiebrief elk in een apart document zijn opgenomen.

De schriftelijke selectieproef is, onder voorbehoud van wijzigingen, gepland op 09/05/2019 in de voormiddag.

Het finaal gesprek is, onder voorbehoud van wijzigingen, gepland op 16/05/2019 in de voormiddag.

Voor meer informatie omtrent de inhoud van de functie, contacteer
de Joachim Verschelden via Joachim.Verschelden@vub.ac.be.

Voor meer informatie over de selectieprocedure en arbeidsvoorwaarden contacteer mevr. Avital Landau op het nummer 02/629.20.01 of Avital.Landau@vub.be.

Kenmerken

  • Personeelsformatie: patrimonium
  • Aard: contract van onbepaalde duur
  • Omvang: voltijds
  • Benaming functie: ICT beheerder
  • Hoofdeenheid: Directie ICT
  • Gradengroep: 6-7-8
  • Wijze van begeven: werving
  • Aantal te begeven plaatsen: 1

Interested?

Avital Landau
/

Brussels

Others also viewed

The job was saved

You can find your saved jobs on the homepage or in My Jobat.

To view them on other devices as well, just log in.

Apply now Apply now

9 days left to apply

Characteristics

Requirements

  • Professional bachelor (Higher Education Short Type)
  • At least 2 years experience
  • Dutch, English

Offer

  • Permanent
  • Full-time

Apply before

Receive new jobs by e-mail

Receive new 'Management' jobs in Brussels straight to your mailbox.

We will not send you any advertising.