Back to search results Previous

6 of 6

Agrifirm Group

HR Payroll Adviseur

Agrifirm Group | Drongen | Permanent, Full-time

Published on Jobat.be as of today

Who are we?
Nuscience is a worldwide producer of premixes, concentrates, nutritional concepts and functional feed ingredients for the animal feed industry. We strive to constantly innovate. At the heart of our unique ingredients are our ongoing applied research and development. Through our worldwide reach, constant innovation, and proven results, we are proud to say that, today and tomorrow, we will remain a knowledge partner to the industry in animal nutrition and health. 

Nuscience is part of the international cooperative Royal Agrifirm Group, a leading global company in animal feed production. Combining years of scientific research with local, specific know-how in the arable and livestock feed sector, we offer our customers worldwide the best solutions for the challenges they face today and tomorrow. 

Royal Agrifirm Group has presently about 3000 employees. It generates an annual turnover in excess of € 2 billion, has an international network of subsidiaries in 16 countries within Europe, North and South America and Asia and supplies products to more than 80 countries through its worldwide distribution network.

HR Payroll Adviseur

Job description

HR Payroll Adviseur

Pragmatisch en down-to- earth? Zelfstandige werker? Positief ingesteld? Ervaring in payroll van bedienden en arbeiders? Wordt deel van ons HR Team en wordt het eerste aanspreekpunt voor onze collega’s voor alles wat payroll en administratie betreft! 

Welke uitdaging bieden wij? 
Als HR Payroll Adviseur ben je verantwoordelijk voor het beheer van onze medewerkers (+/- 120 FTE’s) hun levenscyclus op vlak van de loonadministratie en personeelsadministratie: je volgt hen op vanaf de indiensttreding tot en met de uitdiensttreding. Je berekent 2-wekelijks de loonafrekeningen van de arbeiders en maandelijks van de bedienden, waarnaast je ook het eerste aanspreekpunt bent voor leidinggevenden en medewerkers voor al hun vragen aangaande payroll, administratie en arbeidsvoorwaarden. 

Daarbij ben je verantwoordelijk voor:
  • De opvolging van de wekelijks gepresteerde uren en overuren van de arbeiders in overleg met de productiemanager
  • De opvolging van de afwezigheden van het personeel: ziekte, verlof, educatief verlof, …
  • De opvolging van ons glijtijdsysteem voor bedienden in ProTime.
  • Het opvolgen van het wagenpark en het begeleiden van onze medewerkers hierin, in samenwerking met onze leasemaatschappij.
  • De in-dienst en uitdienstplaatsing van medewerkers: dit zowel in de elektronische systemen maar ook door F2F nieuwe medewerkers wegwijs te maken in onze payroll systemen en arbeidsreglement.
  • Het aanvragen van maaltijdcheques, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, cheques, geschenken, …
Naast je dagelijkse payroll verantwoordelijkheden zijn er een aantal projecten waar je ook verantwoordelijkheid kan in dragen:
  • CAO onderhandelingen
  • Sociale verkiezingen
  • Up-to-date houden van het arbeidsreglement, car policy, gsm policy, …

Profile

Naar wie zijn wij op zoek? 
We zijn op zoek naar een ervaren, gedreven en enthousiaste HR collega! Voor ons is het belangrijk dat je al heel wat kennis hebt van payroll en administratie (5-10 jaar ervaring) en dat je ervan houdt om je HR collega’s, onze leidinggevenden en onze medewerkers te adviseren in alles wat loonadministratie en sociale wetgeving betreft. 
  • Je hebt een uitgebreide kennis van payroll en hebt reeds te maken gehad met:
    - ERP pakketten voor tijdsregistratie van arbeiders en bedienden
    - Split-payroll
    - Maandelijkse rapportages vb. Bradfort Index
  • Je bent pragmatisch ingesteld maar ook heel nauwkeurig in je administratie en opvolging van dossiers.
  • Je kan omgaan met confidentiële informatie en bent betrouwbaar.
  • Je bent zowel schriftelijk als mondeling vloeiend in het Nederlands en Engels en hebt een goede basis van het Frans
  • Je bent net zoals onze collega’s een STAR:
    - Sharp: We aim high and deliver
    - Trusted: We are open and fair towards others
    - Ambitious: We are winners, and focused on our customers & results
    - Responsible: We contribute to a safe and learning company

Offer

What can you expect from us? 
We give you the opportunity to develop professionally within a an enthusiastic international team where joint efforts and mutual appreciation are key. You enter a fast changing company in full growth. We invest in our employees, because they make the difference. 

As a colleague of Agrifirm, you receive:
  • A good salary with a full package of extra benefits in kind;
  • Development opportunities through our Agrifirm Academy;
  • Flexible working hours;
  • Company activities throughout the year.

Interested?
Apply online via the 'Apply' button.
Ghent

Others also viewed

The job was saved

You can find your saved jobs on the homepage or in My Jobat.

To view them on other devices as well, just log in.

Apply now Apply now

39 days left to apply

Characteristics

  • Function type: Payroll & salary administration
  • Sector: Raw materials, agriculture and food
  • Drongen (location)
  • All jobs via Vonq

Requirements

  • Bachelor following Bachelor
  • At least 5 years experience
  • Dutch, English, French

Offer

  • Permanent
  • Full-time

Apply before

Receive new jobs by e-mail

Receive new 'Payroll & salary administration' jobs in Ghent straight to your mailbox.

We will not send you any advertising.